Menu

Item gefilterd op datum: maart 2014

Hoe kan ik de manier waarop ik voel me over het nemen van medicatie?

Bijna niemand vindt het leuk om medicatie in te nemen. De kwestie van risico versus voordelen als het gaat om nagenoeg alle medicatie werd eerder besproken. Gewoon omdat je je huiswerk gedaan en had een serieuze discussie met uw arts over de risico's ten opzichte van de voordelen van uw medicijnen betekent niet dat je zal uitkijken naar het nemen van hen. Elke keer moet je medicijnen gebruiken wordt u nogmaals herinnerd dat je ziek bent, dat er iets mis is met u, en het gaat niet weg. Wanneer patiënten "vergeten" om medicatie te nemen, kunnen zij worden het vermijden van de regelmatige herinnering van hun aandoening. Niet aan de behandeling regime is een vorm van ontkenning.

Is er iets dat je kunt doen om beter over medicatie en behandeling voelen? Yes! De eerste stap is om je relatie met de medicatie te veranderen. Heeft u elke keer dat u medicijnen gebruiken als je in stilte herhalen de lijst van mogelijke bijwerkingen in je hoofd huiveren? Niet alleen is de handeling van het nemen van medicatie een herinnering aan chronische ziekte, wordt het ook een herinnering van alle slechte dingen die kunnen voortvloeien uit de medicatie zelf. Als je gaat om je relatie met medicatie te veranderen, dan moet je beginnen met het veranderen van je denken.

Begin met het mentaal een opsomming van de voordelen van de medicijnen elke keer dat u een dosis in te nemen. Wanneer uw gedachten gaan terug naar het negatieve, gewoon herinner jezelf eraan dat je je manier van denken veranderen. Dit vergt oefening. Je zou zelfs de lijst van voordelen op te schrijven en elke keer dat u een dosis lees ze. Denken of zelfs hardop zeggen, "Ik neem deze pil, omdat het zal doen (deze goede zaak) en dit omdat het (nog een goede zaak) zal doen."

Een andere manier om je denken te veranderen en dus uw relatie met medicatie is om dankbaarheid te oefenen. In plaats van wrok de drugs en hoe zij vertegenwoordigen uw ziekte, wees dankbaar. Nadat je jezelf hebt herinnerd over de voordelen van de medicatie, zeg je tegen jezelf: "Ik ben dankbaar dat ik leef in een tijd en plaats waar er wetenschappers die behandelingen zoals deze en artsen die weten wat te schrijven te ontwikkelen." In de meeste van de wereld, hebben mensen geen toegang tot de aard van de zorg die u doen als u het lezen van dit boek. Oefen dankbaarheid.

Ontwikkelen van strategieën voor het herinneren om uw medicijnen te nemen zoals voorgeschreven, zowel op het juiste moment en op de juiste manier. Krijgen een (of meer) van die pil containers met compartimenten voor elke dag van de week. Sommige hebben vier verschillende sleuven voor elke dag, dus u kunt uw medicijnen te sorteren op tijd. Kies een dag van de week voor het vullen van uw containers. Wanneer u de sleuven voor de week te vullen, controleer dan of je genoeg hebt voor de volgende week. Zo niet, bel dan met uw arts of apotheek en orde vullingen. Indien mogelijk, het opzetten van uw recepten automatisch worden bijgevuld bij uw apotheek. Terwijl het opmaken van uw medicijnen, juich je voor op een verantwoordelijke en proactieve patiënt! "Ik ben een goede patiënt. Ik volg mijn behandeling. Ik ben een partner in het bereiken van mijn hoogste niveau van welzijn. "

Het kost tijd om nieuwe manieren van denken aan te slaan en word deel van je. Je kan heel goed oefenen deze gewoonten en nieuwe manieren van denken voor maanden voordat je je realiseert dat je inderdaad veranderd je houding. In feite, zodra deze verandering steekt echt, je zou zelfs kunnen vinden jezelf onrustig bij de gedachte van het niet gebruiken van medicatie!

Lees meer...

Waarom heeft mijn dokter blijven veranderen mijn medicatie en behandelplan? Is mijn dokter experimenten op mij?

Patiënten klagen vaak over hoe hun artsen benaderen behandeling. Artsen kunnen medicijnen, verhoging of verlaging doses te wijzigen, of optellen en aftrekken medicijnen. Twee patiënten met dezelfde ziekte zitten in de arts wachtkamer kunnen ontdekken dat hun behandeling plannen zijn heel verschillend. Deze dubbelzinnigheid laat patiënten af of de arts weet wat hij of zij doet. Patiënten vragen zich af of de arts is gissen of, erger nog, experimenting.Nothing kon verder van de waarheid zijn.

Geen twee patiënten ervaren dezelfde chronische ziekte op precies dezelfde manier. Vanwege dat, is er geen "cookie cutter"-benadering of een enkele formule voor de behandeling. Er zullen zeker overeenkomsten, maar er zullen altijd verschillen. Elke persoon brengt zijn of haar eigen unieke medische geschiedenis en make-up aan de ziekte. Bovendien zullen mensen met een chronische aandoening vaak verschillende aandoeningen die overlappen. Op de top van die verwarring, uw medische toestand is niet statisch-dingen zijn altijd veranderen. Aangezien we geen remedie voor chronische ziekten nog, arts en patiënt gelijk zijn opgezadeld met de frustratie van onvoldoende therapieën. De bottom line is dat de behandeling plan moet worden geïndividualiseerd voor unieke medische omstandigheden van elke patiënt. De behandeling plan moet worden aangepast met variaties in ziekte en gezondheid.

Een arts vergeleek het proces te koken. "We willen niet een kookboek met recepten die ons te vertellen wat u moet gebruiken, hoeveel en hoe lang te koken. In plaats daarvan hebben we een vrij goed idee wat in kan gaan, maar bij elke goede kok, aanpassingen moeten voortdurend worden gemaakt tot je precies de juiste combinatie. "

Lees meer...

Waarom heb ik niets gemerkt van het verandert als ik mijn medicijnen?

Als je hoofdpijn hebt u aspirine, paracetamol of ibuprofen. Als je een echt erge hoofdpijn zoals migraine zou u een recept nodig. De medicatie komt uw systeem en verlicht de symptomen en soms de oorzaak. Als u een infectie heeft u antibiotica nemen. Nogmaals, de medicatie komt uw systeem en behandelt de oorzaak, maar in dit geval moet u het antibioticum voor een voorgeschreven aantal dagen duren, zodat zij om echt effectief te zijn.

Sommige medicijnen symptomen van chronische ziekte voorgeschreven zijn ontworpen om de symptomen te verlichten. Anderen zijn ontworpen om de bron van de symptomen te pakken. Deze medicijnen worden doorgaans verkregen voor langere tijd, zelfs levenslang. Hun effectiviteit opbouwt in de tijd. Dus, in tegenstelling tot een middel tegen hoofdpijn die verlichting kan bieden op korte termijn, moeten deze geneesmiddelen regelmatig worden genomen over een periode van tijd voordat u enige verbetering merkbaar. De verbetering kan zo subtiel zijn in eerste instantie dat je nauwelijks merkt. Ook als u de medicatie stopt kan het enige tijd duren voordat de symptomen terugkeren. Het doel hier is om te voorkomen of te minimaliseren problemen voordat ze worden hinderlijk, maar wel dat ze te behandelen nadat ze zich voordoen.

Er zijn een aantal medicijnen die u NOOIT de dosis moet veranderen of stoppen zonder toezicht van uw arts. Deze omvatten steroïden, diabetes medicatie, antidepressiva, bloeddruk en hart medicatie. Vaak is de patiënt die het meest last hebben van de mogelijke risico's van een behandeling die bereid is om te gokken met de veel hogere risico's van het stoppen of veranderen van de dosis tegen wil en dank. Beslissen om te spelen arts, meestal onder het uitroepen van: "Ik weet dat mijn lichaam beter dan wie dan ook," kan heel goed betekenen dat het lijkenhuis je lichaam eerder vroeger dan later zal het weten.

Lees meer...

Wat is het verschil tussen een allergische reactie op medicijnen en een bijwerking ?

Het is gemakkelijk om allergische reacties te verwarren om medicatie met bijwerkingen. De meeste medicijnen hebben bijwerkingen . Misselijkheid , hoofdpijn , duizeligheid en een droge mond zijn zeer vaak voorkomende bijwerkingen . Bijwerkingen kunnen worden verwacht met de meerderheid van de medicijnen die mensen nemen om het beheer van chronische ziekte. U moet beoordelen zelf de risico - versus- batenverhouding van medicatie. Als de bijwerkingen zijn meer lastig voor u dan de ziekte, een eerlijk gesprek met uw arts . Er kunnen alternatieve medicijnen die beter voor u zal werken zonder dat niveau van bijwerkingen.

Allergische reacties zijn een andere zaak . Allergische reacties verschijnen meestal kort nadat u de medicijnen in te nemen . Ze kunnen variëren van mild tot ernstig en zelfs levensbedreigend . Als je een medicijn te nemen en te breken in netelroos , zou dat een allergische reactie zijn . Als je medicatie te nemen en je ogen opzwellen en je moeite met ademhalen , dat is een allergische reactie . Voor ernstige allergische reacties , wacht niet , bel 911 . Zodra u medische hulp te ontvangen, bel dan de arts die voorgeschreven medicatie . Als dit gebeurt na de kantooruren krijgt u een antwoordapparaat krijgen , en zij zullen pagina de dokter . Als het onderscheid tussen bijwerking en allergische reactie is niet duidelijk , hebben een gesprek met uw arts.

Lees meer...

Waarom moet ik het nemen van deze medicatie, vooral wanneer ze zulke vreselijke bijwerkingen?

Alles wat je in je lichaam heeft een effect op hoe je lichaam functioneert. Zet in verzadigd vet en transvetten en u kunt verwachten van coronaire hartziekte. Zetten in alcohol en drugs en je kunt verwachten leverziekte. Zet in meer calorieën dan je verbrandt en je kunt verwachten overgewicht en ouderdomsdiabetes. Tabaksrook en u kunt verwachten van een chronische obstructieve longziekte (COPD) en misschien zelfs longkanker. De meerderheid van de mensen niet lijken te deinzen de bijwerkingen van onze moderne levensstijl. Heb je ooit iemand horen zeggen: 'Ik wil niet de formaldehyde die bloedzuigers in de lucht door mijn nieuwe bank inhaleren? "Natuurlijk niet! Maar als we horen dat we nodig hebben om medicatie te nemen, misschien wel voor het leven, we nul op de bijwerkingen en beslissen deze medicatie is niet voor ons!

Vrijwel alle medicijnen hebben mogelijke bijwerkingen. Niet nemen van medicatie heeft bijwerkingen, ook. Zo kan behandelingsopties voor psoriasis omvatten methotrexaat, cyclosporine en acitretine, die de ziekte kunnen controleren, maar, het risico van toxiciteit eind-orgaan, het potentieel verhoogd risico op infecties en maligniteiten, en de lange termijn ontstaan van auto- reacties. Het probleem hier is het risico versus voordeel. Is het risico verbonden aan deze behandeling het voordeel dat u kunt verwachten waard? Is er een manier om de mogelijke bijwerkingen te monitoren of te minimaliseren? Herinner dat de behandeling van chronische ziekten is heel anders dan de behandeling van acute ziekte. In acute ziekte, de arts het voor het zeggen. In chronische ziekte, de patiënt en de arts hebben een samenwerking bij het maken van de behandeling besluiten. Als u, als patiënt, gaan wis beslissingen te nemen, moet je je huiswerk te doen en te leren over de medicatie of behandeling.

Zodra je je huiswerk hebt gedaan, hebben een eerlijke discussie met uw arts. Komen met een lijst van vragen. Als uw arts lijkt niet genoeg tijd om uw vragen te beantwoorden in uw geplande afspraak hebben, vragen om een andere afspraak waar u 15 minuten ononderbroken aandacht kan hebben, zodat u en de arts enige tijd kunt nemen om uw vragen en zorgen over discussiëren verschillende behandelingsmogelijkheden. Wees voorbereid en eer die tijd. Als uw arts niet bereid is om deze discussie te voeren kunt u uw arts ontslaan! Anderzijds is het belangrijk om tijd de arts respecteren. Als je vraagt om een lange discussie elke week, kan uw arts u te ontslaan! Net als de beslissing om al dan niet een bepaalde medicatie in te nemen is over het vinden van de balans tussen risico en voordeel, uw relatie met uw arts over het vinden van de balans tussen het hebben van de serieuze discussies die u nodig hebt versus monopoliseren tijd en energie van de arts.

Uiteindelijk bent u degene die beslist wat er in je lichaam. Uw beslissing moet een weloverwogen beslissing op basis van onderzoek, discussie, en een gewicht van risico's versus voordelen zijn. Niemand zal dit voor u doen. Het is uw ziekte, uw behandeling, en uw leven.

Lees meer...

Hoe kan ik daag beslissingen gemaakt door mijn verzekeringsmaatschappij?

Verzekeringsmaatschappijen hebben een positie van grote mogendheid aangenomen als het gaat om het verkrijgen van medische zorg. Artsen zijn gefrustreerd. Patiënten worden gefrustreerd. Verzekeringsmaatschappijen bepalen welke tests kunnen worden uitgevoerd en of u een operatie kan hebben. Als je ziek lang genoeg zijn, zult u zich gaan head-to-head met uw verzekeringsmaatschappij, als je het geluk hebt om verzekeringen hebben in de eerste plaats. Als u niet pro-actief, heb je niet een kans om te winnen.

Als u het niet eens met edict uw verzekeringsmaatschappij, je hebt een recht op beroep. Ga naar hun website of bel en ontdek wat je moet doen om een beroep in te dienen. Het is van cruciaal belang om bij te houden van elk telefoongesprek, elke brief of fax, en elke e-mail te houden. Een kleine notebook gewijd aan uw ontmoetingen met de verzekering mensen is een waardevol instrument. Noteer de dag en het tijdstip van de communicatie, de naam van de persoon met wie u hebt gesproken, en de uitkomst van het gesprek. De kans is groot dat wanneer je de volgende keer bellen, een totaal ander persoon zal je een heel ander verhaal vertellen. Wanneer u wijzen op de discrepantie, zullen ze vragen: "Wie heeft je dat verteld?" Je wilt klaar met het antwoord te zijn.

Wanneer u bestand schriftelijk beroep, leg het probleem en bieden aanvaardbare oplossingen. Bijvoorbeeld, als u wordt gedwongen om uw medicatie te krijgen via de mail, duurt 7 tot 14 dagen voor u om uw medicatie te ontvangen, maar de verzekering zal niet toestaan een vulling totdat uw medicatie wordt 75% gebruikt, dan is dat een probleem . Gewoon punt uit de impact op je gezondheid. "Ik ben in gevaar te gaan zonder mijn medicatie elke maand." Oplossingen aan te bieden. In dit geval kan oplossingen toestemming om het recept vullen wanneer het 50% gebruikt om een 90-dagen voorraad, of met een plaatselijke apotheek.

Hoewel u misschien te horen dat een beroep duurt 30 dagen, vragen over snelle oplossing. Altijd vragen wanneer een beslissing zal worden gemaakt en die u kunnen bellen op te volgen. Als u niet tevreden met de informatie die u ontvangt van de vertegenwoordiger, kan je altijd zeggen beleefd, "Natuurlijk heb je niet de bevoegdheid hebben of de informatie die ik nodig heb. Gelieve uw leidinggevende aan de telefoon. 'Wees vasthoudend. Er is altijd een begeleider aanwezig is, ongeacht wat ze je vertellen.

Vergeet niet dat u of uw werkgever duur betalen voor deze verzekering. Zorgverzekeraars zijn niet goede doelen die genadig bieden om u te helpen. U betaalt voor een dienst. De mensen die de telefoon niet de regels te maken. Probeer niet om uw frustraties persoonlijk te nemen op hen, maar wees firm.When je bent erg ziek het is moeilijk om de sterkte op deze strijd te nemen opbrengen. Vraag iemand om je te helpen. Indien nodig, geef ze een beperkte volmacht om te gaan met uw verzekeringsmaatschappij.

Lees meer...

Kan ik brand mijn dokter? Mag mijn arts me ontslaan?

John kwam tot een ziekte steungroep vergadering vol vragen. Hij werd onlangs gediagnostiseerd, en de groep was enthousiast om zijn vragen te beantwoorden. Aan het einde van de vergadering, vroeg de groepsleider, "John, heb je wat je nodig had uit deze bijeenkomst?" Hij antwoordde: "Oh ik zeker wel. Ik heb geleerd dat het OK is om mijn dokter te vuren. Ik moest toestemming. "

Als de arts-patiënt relatie niet werkt heb je drie keuzes. Je kan stil doorstaan de relatie en ellendig. Je kunt werken op de relatie en proberen om het te verbeteren. U kunt de relatie te beëindigen. Als patiënt heeft u het recht om een van deze keuzes te maken op elk gewenst moment. Maar vergeet niet dat uw arts heeft precies dezelfde rechten in de arts-patiënt relatie. Je hoeft niet naar die dokter. Die arts is niet verplicht om u als patiënt. Natuurlijk, als je merkt dat je gaat door artsen een na de ander, wil je een harde blik op hoe je functioneert in de arts-patiënt relatie te nemen.

Anastasia R. 's reactie:

Kun je het geloven? Slechts 6 maanden geleden mijn verzekeringsmaatschappij vertelde me dat ik mijn medicatie te krijgen van een "specialiteit apotheek." Na zes telefoontjes, iemand eindelijk een in mijn stad. Ik weet dat het een goed idee om al uw recepten hebben op dezelfde plaats, dus ik overgeplaatst alles. Nu krijg ik een ander bericht dat ik moet specialiteitapotheken veranderen, en dit alleen doet postorder. Zijn ze gek? De verzekering zal een vulling niet goedkeuren totdat ik slechts 7 dagen van de medicatie is, maar het duurt 7 tot 14 dagen voor de medicijnen te komen! Zijn ze gewoon proberen om mij of iets te doden? Ze laten me een 90-daagse levering waarschijnlijk omdat de medicatie is zo duur zijn ze bang dat ik zal sterven en wat pillen gaan naar afval. En om het allemaal af, nu ik zal moeten voorschriften worden gevuld in meer dan een apotheek. Het is zo frustrerend, maar ze lijken alle kaarten vast te houden.

Lees meer...

Waarom moet ik de artsen zo vaak zien?

Gezonde mensen meestal hun artsen ongeveer een keer per jaar, een beetje meer vaak als ze bereiken hoge leeftijd. Mensen met een chronische ziekte kunnen hun arts te zien zo vaak als een keer per maand! Waarom zo vaak, als er geen hoop op genezing? Wanneer u een chronische ziekte, kan uw ziekte stabiel zijn voor een lange periode van tijd of actief worden in korte tijd. Regelmatig medische controles kan uw arts om veranderingen vroeg vangen en nemen agressieve stappen om de problemen onder controle te brengen. Ook al ben je beter dan normaal voelen of zien geen verandering in uw conditie, kan stil en zonder symptomen schade worden aan de hand. Uw bloeddruk kan worden verhoogd. Je lever zou kunnen worden ervaren stress en schade als bijwerking van medicijnen. Cholesterol kon bouwen in je bloedvaten. Uw nieren kunnen worden ervaren vroege stadia van de ziekte. Geen van deze dingen heeft symptomen in de vroege stadia. Uw regelmatige bezoeken aan de arts kan deze en andere dingen te vangen. Schade kan worden stopgezet of vertraagd.

Dus, waarom niet mensen met een chronische ziekte willen artsen zien? Wanneer u een chronische ziekte, een bezoek aan de dokter is vol van emotionele onderstromen. Elke ontmoeting met het medische systeem is een grafische herinnering dat je ziek bent. Dan is er de factor angst. Het is niet dat je bang voor de dokter zijn, maar u kunt bang voor wat de resultaten van uw laatste test zal laten zien, welke nieuwe behandeling nodig zou kunnen zijn, misschien wat eng test of een behandeling volgende besteld worden, en dat er meer slecht zal zijn nieuws.

Het is gemakkelijk om een struisvogel te worden, steek je kop in het zand, en de hele kwestie door ontbrekende of annuleren van afspraken te voorkomen. Maar de angst is er nog steeds, en de ziekte is er nog steeds. Gewoon omdat je niet weet over een probleem betekent niet dat het ophoudt te bestaan. U wilt het beste leven mogelijk. U wilt complicaties te voorkomen. U wilt uw arts zo vaak als uw arts adviseert zien.

Lees meer...

Waarom moet ik de artsen zo vaak zien?

Gezonde mensen meestal hun artsen ongeveer een keer per jaar, een beetje meer vaak als ze bereiken hoge leeftijd. Mensen met een chronische ziekte kunnen hun arts te zien zo vaak als een keer per maand! Waarom zo vaak, als er geen hoop op genezing? Wanneer u een chronische ziekte, kan uw ziekte stabiel zijn voor een lange periode van tijd of actief worden in korte tijd. Regelmatig medische controles kan uw arts om veranderingen vroeg vangen en nemen agressieve stappen om de problemen onder controle te brengen. Ook al ben je beter dan normaal voelen of zien geen verandering in uw conditie, kan stil en zonder symptomen schade worden aan de hand. Uw bloeddruk kan worden verhoogd. Je lever zou kunnen worden ervaren stress en schade als bijwerking van medicijnen. Cholesterol kon bouwen in je bloedvaten. Uw nieren kunnen worden ervaren vroege stadia van de ziekte. Geen van deze dingen heeft symptomen in de vroege stadia. Uw regelmatige bezoeken aan de arts kan deze en andere dingen te vangen. Schade kan worden stopgezet of vertraagd.

Dus, waarom niet mensen met een chronische ziekte willen artsen zien? Wanneer u een chronische ziekte, een bezoek aan de dokter is vol van emotionele onderstromen. Elke ontmoeting met het medische systeem is een grafische herinnering dat je ziek bent. Dan is er de factor angst. Het is niet dat je bang voor de dokter zijn, maar u kunt bang voor wat de resultaten van uw laatste test zal laten zien, welke nieuwe behandeling nodig zou kunnen zijn, misschien wat eng test of een behandeling volgende besteld worden, en dat er meer slecht zal zijn nieuws.

Het is gemakkelijk om een struisvogel te worden, steek je kop in het zand, en de hele kwestie door ontbrekende of annuleren van afspraken te voorkomen. Maar de angst is er nog steeds, en de ziekte is er nog steeds. Gewoon omdat je niet weet over een probleem betekent niet dat het ophoudt te bestaan. U wilt het beste leven mogelijk. U wilt complicaties te voorkomen. U wilt uw arts zo vaak als uw arts adviseert zien.

Lees meer...

Waarom moet ik zo veel artsen zien ?

Het menselijk lichaam is zeer complex. Elk orgaan systeem is als een hele universum . Zelden heeft chronische ziekte invloed slechts een deel van het lichaam . Denk na over uw medische team in termen van football.Team Ziekte heeft vele speciale spelers , elk met hun eigen unieke offensieve vaardigheden. Je hebt een team , Team "Something - Ologist " met specialisten die weten hoe ze eerst verdedigen tegen de aanval en gaan vervolgens in op het offensief zelf . Als je hele team bestond uit een quarterback zou je geen schijn van kans om te winnen . Het is hetzelfde met een chronische ziekte .

Jouw taak in het spel is om de team manager. Zodra uw " quarterback , " of de arts die centraal staat in uw zorg , vertelt je wat teamleden je nodig hebt , je naar buiten en ze huren. We zullen bespreken hoe goed teamleden bij vraag 36 te vinden. Na verloop van tijd kunt u nieuwe leden toe te voegen , te vervangen leden , of niet langer behoefte hebben aan anderen . Een manager die een winnend team is altijd het maken van aanpassingen .

Buiten het samenstellen van uw team , heb je een andere zeer belangrijke functie . U bent verantwoordelijk voor het maken ervoor dat alle leden van het team werken vanuit dezelfde playbook . U bent verantwoordelijk voor het bijhouden van alle teamleden de hoogte van wat de anderen doen .

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen