Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Doelgroepen en stakeholders

- Je gaat anders communiceren naar verschillende doelgroepen

- Media = belangrijke doelgroep  iedereen komt ermee in aanraking en iedereen raadpleegt de media

- Pers = kerngroep  hoe je met hen communiceert heeft invloed op al de rest

- Concurrent kan leverancier zij: bij samenwerking  positie versterken door samenwerking

Lees meer...

Public relations

- Permanente radarfunctie

- Afstemming van identiteit en imago

- Aanwezig in alle geledingen van het bedrijf

- Public Relations is meer dan communicatie

Lees meer...

Besluit

- Bedrijven streven naar toestand van dynamisch evenwicht met interne en externe wereld

- Hierbij is ook een eenduidige beeldvorming van belang

- Men streeft naar heldere, eenduidige beeldvorming

Lees meer...

Publieks- en doelgroep

- Publieksgroepen

  • Alle groepen vanaf één individu die zich met de organisatie wensen te bemoeien, los van de vraag of de organisatie daarop prijs stelt of er belang bij heeft

- Doelgroepen

  • Zijn de groepen waarop de organisatie haar communicatieve pijlen richt, welbewust en weloverwogen
  • Nodig om winst te maken
Lees meer...

Effectieve zorg

- Optimale relatie nastreven met publieks- en doelgroepen  zorgen voor publieksgroepen, in the picture zetten wat je voor hen kan betekenen

- Een bedrijf wil dat de zorg “effect” heeft voor haar en haar belangen

Moet ook effectief zijn voor de ontvanger: hij/zij moet er iets aan hebben of er iets mee kunnen doen

Lees meer...

Dynamisch evenwicht

- Een bedrijf dient in balans te zijn met haar binnenwereld en haar buitenwereld  evenwicht impliceert stabiliteit

- Je hebt een connectie met de buitenwereld en die onderhoud je

- Dynamische doordat alles evolueert door technologie e.d.

Lees meer...

Essentieel

- Stelselmatige of methodische inzicht van communicatie gericht op:

  • Behoud van dynamisch evenwicht tussen de organisatie en haar binnen- en buitenwereld
  • Effectief georganiseerde zorg voor het netwerk van vitale betrekkingen

Het verwerven van vertrouwen en concrete medewerking van al haar strategische publieks- en doelgroepen

Lees meer...

Nood aan PR

- Een veranderende wereld heeft nood aan de visie en de conceptuele, strategische en operationele bijdrage van PR

- Moderne bedrijven kunnen de inspiratie, de filosofie en de strategische gerichtheid van PR niet missen

Lees meer...

Informatieoverkill

- Informatie is vandaag van iedereen en voor iedereen elke minuut beschikbaar

- Information-overload (information-overkill, killed by information)

  • Je wordt omvergeblazen waardoor je systematisch informatie gaat negeren die eventueel wel belangrijk kan zijn
  • Kan je er goed mee omgaan, dan heb je een systeem ontworpen waardoor je informatie gaat ordenen en de nodige info eruit kunt halen
Lees meer...

Wonderen

- Wetenschap en techniek

- De koers van de wetenschap

- Gevolg? Zorgt voor een onderstroom van angst in het denken van de mensen

- Technologie staat niet stil  enorme vernieuwing op elk vlak

  • Niet iedereen vindt dit positief  cultuurpessimisme (vb.: mensen worden vervangen door machines, atoombom, dubbel gevoel in medische wereld)
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen