Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Fundamenteel onderzoek

Bijdragen aan de bestaande kennis op het terrein van public relations, men gaat de theorie proberen aan te vullen. Een onderdeel van onderzoek in public relations.

Lees meer...

Gebruikers

(output) Zij die uiteindelijk afnemen. Een van de feitelijke rollen die een organisatie of persoon heeft. Heeft te maken met de invloed die men heeft.

Lees meer...

Toeleveraars

(input) Zij die mensen of middelen ter beschikking stellen. Een van de feitelijke rollen die een organisatie of persoon heeft. Heeft te maken met de invloed die men heeft.

Lees meer...

Beïnvloeders

Zij die een belangrijke rol spelen in de ogen van beslissers. Een van de feitelijke rollen die een organisatie of persoon heeft. Heeft te maken met de invloed die men heeft.

Lees meer...

Beslissers

Zij die knopen kunnen doorhakken. Een van de feitelijke rollen die een organisatie of persoon heeft. Heeft te maken met de invloed die men heeft.

Lees meer...

Diffused linkages

= verwante groepen. De verzamelnaam voor alle overige individuen of groepen die op de een of andere wijze een belang hebben bij de organisatie. Dit is een onderdeel van het linkage-model en hoort bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.

Lees meer...

Normative linkages

= normatieve groepen. Heeft een organisatie met groepen die op de een of andere wijze een oordeel vellen over de organisatie. Denk aan media, vakbonden en consumentenorganisaties, actie – en belangengroepen. Dit is een onderdeel van het linkage-model en hoort bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.

Lees meer...

Functional linkages

= functionele relaties. Verbinden de organisatie met groepen die maken dat de organisatie daadwerkelijk functioneert. Denk aan leveranciers en afnemers. Dit is een onderdeel van het linkage-model en hoort bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.

Lees meer...

Enabling linkages

= voorwaardescheppende relaties. Verbinden de organisatie met stakeholders die het bestaan van de organisatie mogelijk maken. Deze relaties hebben de macht en de middelen om te beslissen over het voorbestaan van de organisatie. Dit is een onderdeel van het linkage-model en hoort bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen