Toegepast onderzoek
- Gepubliceerd in Marketing
Vragen beantwoorden die uit de praktijk komen of in opdracht van een klant, problemen uit de praktijk analyseren..
Vragen beantwoorden die uit de praktijk komen of in opdracht van een klant, problemen uit de praktijk analyseren..
Bijdragen aan de bestaande kennis op het terrein van public relations, men gaat de theorie proberen aan te vullen. Een onderdeel van onderzoek in public relations.
(output) Zij die uiteindelijk afnemen. Een van de feitelijke rollen die een organisatie of persoon heeft. Heeft te maken met de invloed die men heeft.
(input) Zij die mensen of middelen ter beschikking stellen. Een van de feitelijke rollen die een organisatie of persoon heeft. Heeft te maken met de invloed die men heeft.
Zij die een belangrijke rol spelen in de ogen van beslissers. Een van de feitelijke rollen die een organisatie of persoon heeft. Heeft te maken met de invloed die men heeft.
Zij die knopen kunnen doorhakken. Een van de feitelijke rollen die een organisatie of persoon heeft. Heeft te maken met de invloed die men heeft.
= verwante groepen. De verzamelnaam voor alle overige individuen of groepen die op de een of andere wijze een belang hebben bij de organisatie. Dit is een onderdeel van het linkage-model en hoort bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.
= normatieve groepen. Heeft een organisatie met groepen die op de een of andere wijze een oordeel vellen over de organisatie. Denk aan media, vakbonden en consumentenorganisaties, actie – en belangengroepen. Dit is een onderdeel van het linkage-model en hoort bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.
= functionele relaties. Verbinden de organisatie met groepen die maken dat de organisatie daadwerkelijk functioneert. Denk aan leveranciers en afnemers. Dit is een onderdeel van het linkage-model en hoort bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.
= voorwaardescheppende relaties. Verbinden de organisatie met stakeholders die het bestaan van de organisatie mogelijk maken. Deze relaties hebben de macht en de middelen om te beslissen over het voorbestaan van de organisatie. Dit is een onderdeel van het linkage-model en hoort bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.