Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Linkage-model

Indeling van publiek uit de micro-omgeving in 4 categorieën door Esman. De categorieën worden gekenmerkt door hun relatie met een organisatie. Dit hoort dus bij de afhankelijkheid van stakeholders en doelgroepen.

Lees meer...

All-issue publiek

Actief op een brede reeks issues/problemen. Onderdeel van een verdere classificatie van de situatietheorie op basis van het soort issues waarbij het publiek betrokken is.

Lees meer...

Hot-issue publiek

Actief op één enkel issue dat significante aantrekkingskracht heeft. Onderdeel van een verdere classificatie van de situatietheorie op basis van het soort issues waarbij het publiek betrokken is.

Lees meer...

Single-issue publiek

Actief bij een kleine reeks issues/problemen die beperkte populaire aantrekkingskracht hebben, marginale actiegroepen. Onderdeel van een verdere classificatie van de situatietheorie op basis van het soort issues waarbij het publiek betrokken is.

Lees meer...

Apathisch publiek

Negeert alle issues/problemen. Onderdeel van een verdere classificatie van de situatietheorie op basis van het soort issues waarbij het publiek betrokken is.

Lees meer...

Actief publiek

Groepen die zich organiseren om het probleem te bespreken en er iets aan doen. Onderdeel van de situatietheorie mbt stakeholders.

Lees meer...

Latent publiek

Groepen die met een bepaald probleem te maken krijgen als gevolg van de actie van een organisatie, maar die het niet herkennen. Onderdeel van de situatietheorie mbt stakeholders.

Lees meer...

Situatietheorie van publiek (Grunig & Hunt)

Een classificatie – of segmentatie-instrument. Deze theorie onderzoekt waarom en wanneer publiek gevormd wordt, wanneer er waarschijnlijk gecommuniceerd moet worden en hoe hun communicatie en gedrag gebruikt kan worden om publieken te segmenteren. De theorie ziet stakeholders tot publiek ontwikkelen wanneer zij erkennen dat een issue of probleem hun bestaan beïnvloedt.

Lees meer...

Stakeholdermapping

Elke stakeholder probeer je in een cirkel rond je bedrijf te plaatsen, hoe dichter bij het bedrijf, hoe belangrijker de relatie. Via stakeholdermapping doet men aan omgevings – en situatie-analyse.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen