Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Semantische differentiaal

Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwantitatieve instrumenten. Het is een van de meest gebruikte instrumenten bij het meten van imago. Het bestaat uit paren tegengestelde uitspraken waardoor het betrokken voorwerp geëvalueerd wordt.

Lees meer...

Surveys

Dit is een onderzoeksmethode. Voor dit soort onderzoek is er een steekproef nodig die de hele populatie moet vertegenwoordigen. Het onderzoek kan schriftelijk, telefonisch, persoonlijk en online gebeuren.

Lees meer...

Focusgroepen

Het interviewen van een focusgroep of een groepsinterview is vergelijkbaar met een intensief interview, maar met 6 tot 10 respondenten die over en weer communiceren.

Lees meer...

Kwantitatief onderzoek

Streeft naar het kwantificeren van variabelen zoals houdingen of gedrag en wijst het statistisch verband tussen deze aan, uitgedrukt in getallen. Men gaat gegevens verzamelen van wetenschappelijke aard.

Lees meer...

Kwalitatief onderzoek

Streeft naar het kennen en in de diepte verkennen van fenomenen zoals redenen en houdingen. Wordt vooral gebruikt om gebieden te verkennen waar nog geen kennis van bestaat.

Lees meer...

Formeel/wetenschappelijk onderzoek

Systematisch en objectief onderzoek. Het volgt afzonderlijke stappen en gebruikt het juiste onderzoeksontwerp. Het onderzoek met men laten leiden door verschillende stappen. Een onderdeel van onderzoek in public relations

Lees meer...

Informeel onderzoek

Gebaseerd op subjectieve intuïtie , wat verwijst naar het blijven vasthouden aan een praktijk omdat dit altijd zo geweest is. Heeft totaal geen wetenschappelijk belang.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen