Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Formatief

Dit is een dimensie van evaluatie. Betekent dat de evaluatie plaatsvindt tijdens het programma/campagne.

Lees meer...

Media-inhoudanalyse

Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie. Deze analyse is het volgen van de media en het verzamelen van persknipsels, zowel schriftelijk als visueel.

Lees meer...

Ballontest

Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwalititatieve instrumenten. De respondent krijg een tekening en moet dan de lege tekstballonnen invullen.

Lees meer...

Projectieve vragentechniek

Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwalititatieve instrumenten. De respondent wordt gevraagd een vraag te beantwoorden alsof hij voor iemand anders zou antwoorden.

Lees meer...

Vrije associaties

Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwalititatieve instrumenten. In dit onderzoek worden respondenten niet geleid door bestaande categorieën voor hun antwoorden. Er wordt vb. een woord gegeven en ze moeten al hun gedachten bij dat woord opschrijven.

Lees meer...

Kunin-schaal

Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwantitatieve instrumenten. Een voorbeeld van hoe je objecten niet-verbaal vaststelt, wat voor kinderen of oude mensen gemakkelijk te begrijpen is.

Lees meer...

Op volgorde plaatsen

Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwantitatieve instrumenten. Respondenten moeten onderzoeksobjecten in een volgorde plaatsten van best naar slechtst.

Lees meer...

Likertschaal

Wordt gebruikt bij PR-onderzoek en – evaluatie en hoort bij kwantitatieve instrumenten. Likertschalen vragen in hoeverre een respondent het eens of oneens is met beweringen over een object.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen