Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Filantropie in het bedrijfsleven

het nastreven van een tweezijdig doel, namelijk maatschappelijke verantwoordelijkheid van de onderneming in combinatie met marktgerichtheid. Via deze vorm van sponsoring wil je je onderscheiden van de concurrent, je wil een concurrentievoordeel creëren.

Lees meer...

Charitas

Je doet aan liefdadigheid, je geeft giften aan goede doelen. De organisatie krijgt hier wel de gelegenheid om in de belangstelling te komen. Ook deze vorm van sponsoring is bijna niet meer denkbaar.

Lees meer...

Mecenaat

Een weldoener zijn zonder dat je in het middelpunt van de belangstelling staat. Deze vorm van sponsoring is de dag van vandaag bijna niet meer denkbaar.

Lees meer...

Sponsoring

Een investering in cash of natura in een activiteit, in ruil voor de toegang tot het exploiteerbaar potentieel van de activiteit.

Lees meer...

Mogelijkheid tot imago-overdracht

De mogelijkheid dat consumenten de positieve gevoelens die zij bijvoorbeeld bij sport – of kunstevenement hebben ervaren, koppelen aan het merk dat het evenement sponsorde. Dit hoort bij de context van sponsoring.

Lees meer...

Branche-generalisaties

Ook een vorm van stereotypering. Er wordt een uitspraak gedaan over een branche, die niet altijd juist is. Stereotypering is een vorm van categorisatie

Lees meer...

Prototype merk

Het belangrijkste merk in een categorie. Dit merk wordt als eerste overwogen wanneer zich een keuzesituatie voordoet. Dit is dus een positie die een merk kan hebben binnen een categorie.

Lees meer...

Categorisatietheorie

Mensen slaan informatie op in categorieën en die categorieën zijn hiërarchisch geordend. Elke categorie is een soort netwerk van associaties dat betrekking heeft op de leden van de categorie. Associaties sijpelen door naar elk element in de categorie. Dmv van categorisatie kiezen we een positie in de informatiesamenleving.

Lees meer...

Positioneren

Duidt op anders zijn, op het hebben van unieke kenmerken die een object bijzonder maken en daarmee de moeite waard is om op te slaan in ons menselijk brein. Het duidt op positie kiezen: bepalen waar je wilt staan tov andere merken in het brein van de doelgroep. Positioneren duidt op het verwerven van voorkeur.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen