Basis
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Onderdeel van de externe ruimte, betreft het aantal klanten en potentiële klanten van een organisatie die aankopen zouden kunnen doen.
Onderdeel van de externe ruimte, betreft het aantal klanten en potentiële klanten van een organisatie die aankopen zouden kunnen doen.
Methodiek ontwikkeld door Kaplan en Norton, waarbij de resultaten worden vergeleken met de vooraf gestelde streefscores op de prestatiemaatstaven.
Onderdeel van de derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes. Betekent alles zelf doen.
Verzameling producten of artikelen die bestaat uit één of meerdere productgroepen.
Vermogen om te veranderen, ook wel
Laagste niveau voor beschrijven van een product, bijvoorbeeld appelsap in éénliter pak
Onderdeel van de A van Aanbod van het DAKMADmodel op strategisch marketingniveau. Geeft aan waarin een organisatie zich wenst te onderscheiden.
Model voor het bepalen van de positieve groeirichting, onderdeel van de tweede stap van het drieluik van
Mate van detail waarmee de assen van een Abellschema worden ingevuld (aggregatieniveau)
De stap tussen waardevrij beschrijven en het trekken van conclusies in de vom van S, Z, K en B.
Onderdeel van het vier-acties kader model wat hoort bij de blauwe oceaan strategie: welke factoren ga je
Onderdeel van de derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes.
Het structureel afstoten van activiteiten, als tegenovergestelde van integratie.
Mogelijkheden van organisaties om te voorzien in de behoeften van de afnemers.
Groepen afnemers, segmenten of doelgroepen die worden onderscheiden, zie ook doelgroep.