Branche
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Onderdeel van consumentgedragsmodellen die het complexe proces van selecteren, verwerken, enzovoort tot het maken van keuzes en laten zien van gedrag
Onderdeel van consumentgedragsmodellen die het complexe proces van selecteren, verwerken, enzovoort tot het maken van keuzes en laten zien van gedrag
Van onder af komen tot beslissingen (van beneden naar
Een inside-out mode dat helpt om te zoeken naar blauwe oceanen (geen concurrentie) als tegenhanger van rode oceanen (wel concurrentie).
Onderdeel van consumentgedragsmodellen die het complexe proces van selecteren, verwerken, enzovoort tot het maken van keuzes en laten zien van gedrag
Intern doel van een missie, gericht op medewerkers, om te komen tot een gemeenschappelijke basis.
Het vergelijken van de eigen organisatie met de (belangrijkste) concurrenten, bij voorkeur op die onderdelen die door de afnemers als het belangrijkst
De eerste stap om te komen naar conclusies in de vorm van S, Z, K en B, betreft zo feitelijk en waardevrij beschrijven van externe ontwikkelingen en interne
Groepen mensen, zowel intern als extern, of bedrijven waar een organisatie een relatie mee heeft
Een groep organisaties die allen een gelijksoortige bewerking verzorgen, in een bedrijfskolom van een bepaalde product(groep), bijvoorbeeld de detailhandel.
Een groep opeenvolgende organisaties, die het totale proces van voortbrenging, van begin tot eind, verzorgen
Externe ontwikkeling die, indien deze niet wordt tegengegaan, de realisatie van de doelstelling(en) van de organisatie tegenwerkt of vertraagt.
Portfoliomodel van de Boston Consultancy Group-matrix met 4 kwadranten op basis van marktgroei en relatief marktaandeel, ter ondersteuning van
Fundamentele opvatting in een organisatie die leidend is voor alle activiteiten die plaatsvinden in de organisatie.
Eerste stap van het drieluik van Johnson en Scholes, geeft de gewenste positionering en duurzaam