Afnemersbehoeften
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Behoeften van afnemers waarin getracht wordt te
Behoeften van afnemers waarin getracht wordt te
Model dat groepen afnemers op basis van adoptiesnelheid (het moment van aankoop) weergeeft.Basisconfiguratie van Minztberg, vaak jonge organisaties gericht op innovaties.
Basisconfiguratie van Minztberg, vaak jonge organisaties gericht op innovaties.
Onderdeel van de werkelijke vraag, dat deel van de vraag van kopers die het product al hebben en een 2e of
Zaken (throughput) die uitgevoerd worden waarvoor input (middelen) nodig is en die leiden tot output
Bezittingen op de debetzijde van de balans, inclusief ingekochte en gehuurde hulpmiddelen die niet op de
Aantonen van toegevoegde waarde van de marketingfunctie door vooraf kunnen motiveren van marketingkeuzes en achteraf kunnen verklaren van
Schema met drie dimensies: afnemersfunctie, afnemersgroepen en afnemerstechnologieën, o.a. voor
Doel van een marketingplan: richting geven aan de dagelijkse marketingactiviteiten.
Eerste A van het DAKMAD-model, betreft invulling van het product (en daaraan gerelateerde zaken) en de prijs zowel op strategisch, tactisch als operationeel niveau.
Model waarmee een organisatie kan worden beschreven en geanalyseerd aan de hand van 7 S’en.
Model waarbij gedrag en motivatie van consumenten worden weergegeven en bestaat uit wie, waar, wanneer,
Wet van Pareto die aangeeft dat 20% van de klanten bijdraagt aan 80% van de omzet (volgens Sharp liggen deze percentages meer bij 20 en 50 tot 60)
Waarom mag een kabel van 1,5 mm2 doorsnede beveiligd worden door een smeltveiligheid van 10 A en door een automaat van 16 A. Vanwaar dit verschil
Dit heeft alles te maken met het feit dat een automaat veel sneller zal afslaan t.o.v. een smeltveiligheid.
Een smeltveiligheid moet rekening houden met de smelttijd+dooftijd terwijl een automaat alleen maar een uitschakeltijd heeft
Smeltveiligheid(smelt+dooftijd) automaat(uitschakeltijd)