Maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Hierbij wordt de afweging gemaakt tussen Profit, People en Planet
Hierbij wordt de afweging gemaakt tussen Profit, People en Planet
Demografische, economische, sociale, technologische ecologische en politieke factoren waardoor macro-omgeving wordt beïnvloed
De bredere maatschappelijke krachten die de micro-omgeving beïnvloeden.
Een groep die belang heeft bij, of invloed uitoefent op het vermogen van het bedrijf zijn doelstellingen te realiseren.
Helpen het bedrijf bij promotie, verkoop en distributie van goederen.
Bepalen het vermogen van bedrijven in een bedrijfstak om gemiddeld een hoger rendement te halen dan in andere bedrijfstakken.
Verzameling van alle aanbieders van een bepaald product of een bepaalde dienst.
Consumenten handelen onderling
Instellingen van de overheid die goederen kopen om openbare diensten te leveren of ze overhevelen aan andere die ze nodig hebben.
Goederen ingekocht voor verwerking of bewerking in het productieproces of voor de wederverkoop
Individuen en huishoudens die goederen aanschaffen voor persoonlijk gebruik
De krachten in de directe omgeving van het bedrijf die invloed hebben op het vermogen om succesvolle relaties met geselecteerde klanten op te bouwen. (klanten, leveranciers,..)
Relaties met klanten opbouwen door klantwaarde en tevredenheid te genereren. Ze moeten samenwerken met alle afdelingen in het bedrijf.
Krachten IN het bedrijf (afdelingen) die van invloed zijn op het vermogen om succesvolle relaties met geselecteerde klanten op te bouwen.