E-procurement
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Online aankopen
Online aankopen
Alle individuen en units die deelnemen aan het besluitvormingsproces rond de koop.
De DMU is geen vaste eenheid in de organisatie.
Koopt een bedrijf een product voor de eerste keer
Koper wil de productspecificaties prijs, leveranciers wijzigen.
De afnemer besteld zonderwijzigingen iets wat hij al eerder besteld heeft, het is routinematig
Alle prikkels komen met de consument binnen in de blackbox
Logo’s en reclames die afgestemd zijn op instinctieve verlangens
Beslissing nemen op basis van instincten en emoties
Koopgedrag van personen en huishoudens die goederen en diensten aanschaffen voor eigen gebruik
Elke afdeling in een bedrijf kan informatie doorgeven aan andere afdelingen
De resultaten moeten gelden voor de hele populatie
Systematisch verzamelen en analyseren van informatie die relevant zijn voor een specifieke marketingsituatie
Bestaat uit mensen, apparatuur en procedures om benodigde, tijdige en exacte informatie te verzamelen, analyseren en evalueren en daarna te verspreiden onder de marketingbeslissers.
Richtlijn voor handel