Kernproduct
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Geeft behoefte weer van de klant
Geeft behoefte weer van de klant
Zout
Arstenbezoek. (artsenbezoek is de meest zuivere dienst. Een volledig zuivere dienst bestaat niet, want in onze maatschappij is zo administratief dat je overal een document voor nodig hebt)
De klant krijg een verward beeld van het bedrijf
Een te positief beeld geeft alleen maar tegenslag
Mensen hebben niet meer als een vaag idee van het bedrijf of weten er niet speciaals over
De mate waarin een bedrijf zich positioneert als leverancier van hogere waarde
Massa ontwerp gericht op individuele personen
Producten en marketingprogramma’s worden toegesneden op de behoeften en voorkeuren van individuele klanten.
Houdt in dat merken en promotieacties worden aangepast aan behoeften en wensen van lokale groepen klanten.
Hier worden verschillende doelgroepen aangesproken met een verschillend marketingaanbod.
Je negeert de verschillen tussen de segmenten en je richt je met één aanbod op de hele markt.
Een groep klanten met gelijke behoeften of eigenschappen, waarop je je als bedrijf wil richten
Marktsegmenten opsporen, er een of meer uitzoeken, en producten en diensten ontwikkelen die daarop zijn toegesneden.