Concurrentieonderscheid
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Verschil van totale aanbod van de eigen organisatie met die van de concurrentie.
Verschil van totale aanbod van de eigen organisatie met die van de concurrentie.
Aanbieders naast de eigen organisatie die dezelfde producten aanbieden en strijden om de gunst van
Combinaties van vaardigheden, technologieën en kennis in een organisatie om waarde te leveren voor een
Eis aan een marketingplan: niet onnodig lang zijn maar
Modellen waarbij expliciet een relatie wordt gelegd tussen de variabele die verklaard wordt, de afzet, en de
Verschil tussen de opbrengsten en uitgaven, inclusief investeringensuitgaven, van een product (of
Product (of productgroep of SBU) in weinig groeiende markt met marktleiderpositie (linksonder in het kwadrant
Een operationeel marketingplan, op campagneniveau, met behulp van het DAKMAD-model.
Onderdeel van het Abell-schema dat de afbakening van dat deel van de markt weergeeft waarop een organisatie
Onderdeel van het Abell-schema dat de afbakening van de hele markt weergeeft.
Manier waarop hoogte van budget wordt vastgesteld, drie manieren: incremental budgetting, priority incremental budgetting en zerobased budgetting.
Financieel-economische onderbouwing van een marketingplan. Soorten budgetten: vaste, flexibele en onderhandelde statische budgetten.
Klant kan een bepaald bedrag (budget) slechts eenmaal uitgeven om een product te kopen.
Alle aanbieders zijn budgetconcurrenten van elkaar.
Methoden om een budget te bepalen, bijvoorbeeld de naïeve methode, concurrentiegeoriënteerde methode en