DAKMAD-model
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Doelgroepen, Aanbod, Kanalen, Middelen, Activiteiten en Doelstellingen, model voor marketingbeslissingen op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
Doelgroepen, Aanbod, Kanalen, Middelen, Activiteiten en Doelstellingen, model voor marketingbeslissingen op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
Waarde die een afnemer heeft voor een organisatie: de verwachte contante waarde van alle toekomstige omzetten minus de te maken kosten hiervan van een
Zie customer lifetime value, de waarde van een klant voor een organisatie.
Vlottende activa/kort vreemd vermogen. Mate waarin een organisatie op korte termijn aan haar schulden kan
Verzameling gemeenschappelijke waarden, normen en de manier van het uitvoeren van activiteiten van een
Onderdeel van het vier-acties kader model wat hoort bij de blauwe oceaan strategie: welke factoren die de markt nooit heeft geboden gaan we creëren?
Bewust proces van combineren, relateren, associëren en herordenen van bestaande en bekende, niet aan elkaar gerelateerde zaken tot iets 'nieuws'.
Het op elkaar afstemmen van de verschillende activiteiten met behulp van verbindingen.
Onderdeel van de tweede stap van het drieluik van Johnson en Scholes: richting is 'geen groei'.
Indien keuzes en activiteiten op hetzelfde niveau elkaar niet tegenwerken en niet strijdig zijn met de keuzes die eerder op hoger niveau gemaakt zijn.
Onderdeel van de SWOT-analyse, matrix met vier kwadranten waarin de kansen en bedreigingen worden ‘geconfronteerd’ met de sterktes en zwaktes.
Relatie tussen een sterkte of zwakte en een kans of bedreiging. Kan een intern onderdeel wel of niet ingezet worden om een externe ontwikkeling te benutten of
De laatste stap na beschrijven en analyseren, de conclusie is dan de uitkomst in de termen S, Z, K of B (of
Onderscheid met concurrenten maar dan op die onderdelen die klanten van belang vinden, KSF's