Wat is reclame?
- Gepubliceerd in Marketing
- Lees 900 keer
Redenen waarom Belgische reclamemakers succesvol zijn.
- Klein land met 3 taalgebieden -> verschillende culturen
- Veel concurrentie -> iedereen blijft scherp en crisis zorgt voor survival of the fittest
- Belgische creatieve sector wordt gerund door een gouden generatie
Reclame vs. Communicatie
- Communicatie: zender -> boodschap -> ontvanger
- Reclame: info, imago, verkoop
Definitie reclame
Betaalde, onpersoonlijke communicatie via diverse media door bedrijven, non-profitorganisaties en particulieren die op een of andere manier in de boodschap worden geïdentificeerd en die hopen de leden van een bepaalde groep te informeren of te overtuigen. Definitie reclame
Elke mededeling die rechtstreeks of onrechtstreeks ten doel heeft de verkoop van producten of diensten te bevorderen, met inbegrip van onroerende goederen, rechten en verplichtingen, ongeacht de plaats of de aangewende communicatiemiddelen.
Is reclame wat ze zeggen lucht?
- Reclamesector kampt met ernstige imagoproblemen:
o Gewantrouwd door consumenten en adverteerders schrappen budgetten in tijden van crisis
- Antwoorden van André Duval:
o Reclame uitgaven zijn degelijk investeringen -> goodwill bedrijf creëren
o Reclame creëert geen gedrag -> reclame mee met maatschappelijke golven entrends