Logo
Print deze pagina

Trends en opvallende cases

Deel dit artikel:

Nieuwe reclametechnieken
- Advergaming

Binnen computerspel advertenties tonen
- Ambient reclame

Reclame op onverwachte plaatsen
- Ambush marketing

Via evenementen zonder sponsorgelden te betalen. Zowel doelgroep als media
- Branded content of branded entertainment

Imago van merk communiceren op originele manier (de designers met JBC)
- Buzz marketing

Mont tot mond reclame via sneeuwbaleffect
- Experience marketing

Klant het onderscheidend vermogen van product laten ervaren -> relatie met product
- Grassrootsreclame

Target op kleine doelgroep -> deze gaan het doorvertellen aan grotere groep
- Advertising 2.0

Verhaal met veel impact. Zo dicht mogelijk bij doelgroep via vertrouwde kanalen -> infiltreren
- Mobile advertising GSM

Advertising 2.0
- Biedt een verhaal, liefst met impact
- Ingezette medium is een widget, een gratis boek, game, website, magazine -> zo dicht
mogelijk bij doelgroep via vertrouwde kanaal
- Groeiend belang van sociale netwerken en smartphones
- Make it interesting -> infiltrate -> spread the word -> results

Branded entertainment als alternatief voor tv-reclameblokken
- Branded entertainment als oplossing voor digitale kijkers die door de reclameblokken zappen
- Programmamakers zijn voorzichtig maar reclamemakers stellen dat branded entertainment
veel effectiever kan zijn voor merkbewustzijn dan traditionele reclame

Verrijzenis van tv reclame

- Mediagoeroes voorspellen al jaren dood van tv reclame door digitale tv
- Ondanks doorbraak internet en digitale zenders blijft tv hobby
- Tv blijft efficiëntste medium als je veel mensen wilt bereiken
- Zeker in tijden van crisis grijpen adverteerders terug naar vaste waarde
- Effect van tv campagne direct voelbaar en meetbaar

Copyright © 2019. All rights reserved.