Trends en opvallende cases
- Gepubliceerd in Marketing
- Lees 1007 keer
Nieuwe reclametechnieken
- Advergaming
Binnen computerspel advertenties tonen
- Ambient reclame
Reclame op onverwachte plaatsen
- Ambush marketing
Via evenementen zonder sponsorgelden te betalen. Zowel doelgroep als media
- Branded content of branded entertainment
Imago van merk communiceren op originele manier (de designers met JBC)
- Buzz marketing
Mont tot mond reclame via sneeuwbaleffect
- Experience marketing
Klant het onderscheidend vermogen van product laten ervaren -> relatie met product
- Grassrootsreclame
Target op kleine doelgroep -> deze gaan het doorvertellen aan grotere groep
- Advertising 2.0
Verhaal met veel impact. Zo dicht mogelijk bij doelgroep via vertrouwde kanalen -> infiltreren
- Mobile advertising GSM
Advertising 2.0
- Biedt een verhaal, liefst met impact
- Ingezette medium is een widget, een gratis boek, game, website, magazine -> zo dicht
mogelijk bij doelgroep via vertrouwde kanaal
- Groeiend belang van sociale netwerken en smartphones
- Make it interesting -> infiltrate -> spread the word -> results
Branded entertainment als alternatief voor tv-reclameblokken
- Branded entertainment als oplossing voor digitale kijkers die door de reclameblokken zappen
- Programmamakers zijn voorzichtig maar reclamemakers stellen dat branded entertainment
veel effectiever kan zijn voor merkbewustzijn dan traditionele reclame
Verrijzenis van tv reclame
- Mediagoeroes voorspellen al jaren dood van tv reclame door digitale tv
- Ondanks doorbraak internet en digitale zenders blijft tv hobby
- Tv blijft efficiëntste medium als je veel mensen wilt bereiken
- Zeker in tijden van crisis grijpen adverteerders terug naar vaste waarde
- Effect van tv campagne direct voelbaar en meetbaar