Logo
Print deze pagina

Invloed van het imago van het bedrijf

Deel dit artikel:

ð Publieke perceptie heeft een positieve of negatieve invloed op het imago van uw bedrijf en dus ook op

  • De relatie met de klanten van dat bedrijf
  • De relatie met zakelijke partners
  • De waarde van het aandeel
  • De relatie met de medewerkers

- Perceptie = realiteit

  • Perceptie, deel van kwaliteit  iedereen heeft een eigen perceptie en maakt daar hun eigen realiteit van (= niet altijd de juiste perceptie van het bedrijf)
    • Bij goederen en nog meer bij diensten  bij goederen heb je nog iets tastbaars, maar bij diensten gaat het over menselijke relaties. En mensen hebben andere verwachtingen over hoe iemand zich moet gedragen.
    • Bij personen
    • Tijdsgeest  verwachtingen van het gedrag zijn afhankelijk van de tijd waarin men leeft (vb.: vergelijk opvattingen van grootouders met die van ons)
  • Perceptie hang af van gecreëerde verwachtingen
    • Overeenstemming  bedrijven moeten doen wat ze beloven, als dit niet zo is, word je daar op afgerekend
    • Lager of hoger scoren
  • Geloofwaardigheid van de communicator
    • Het bedrijf is niet de enige die communiceert
    • Concurrenten, personeel, academici, experts,…
  • Zijn de PR-boodschappen in lijn met de commerciële boodschappen?
Copyright © 2019. All rights reserved.