Logo
Print deze pagina

Interpretatiefunctie

Deel dit artikel:

Interne communicatie heeft een interpretatiefunctie, hierdoor kunnen mensen betekenis met elkaar delen. Mensen kunnen hierdoor dichter tot elkaar komen, waardoor de processen soepel verlopen.

Goede informatie is:

  • Tijdig verstrekt en ontvangen;
  • Inhoudelijk correct;
  • Relevant en bruikbaar;
  • Helder en toegankelijk;
  • Compleet.

Medewerkers hebben verschillende soorten informatie nodig om te kunnen functioneren:

  • Taakinformatie: informatie ten behoeve van het primaire proces.
  • VB. werkinstructies, afspraken over taakverdeling, etc.
  • Beleidsinformatie: informatie over het beleid van de organisatie.
  • VB. nieuws over reorganisatie, lopende projecten, nieuwe missie, etc.
  • Beheerinformatie: informatie over de voortgang, ook wel managementinformatie genoemd.
  • VB. resultaten van het bedrijf, productiecijfers, klanttevredenheidsmetingen, etc.
  • Sociale informatie: informatie over personeels- en sociale zaken.
  • VB. nieuwe collega’s, ziekmeldingsprocedure, vacatures, huisregels, etc.
Copyright © 2019. All rights reserved.