Logo
Print deze pagina

Functies van het merk

Deel dit artikel:
  • Verwisselbaarheid van merktekens
    • Beeldmerken kunnen verkeerd worden gedecodeerd en dan zijn ze waardeloos
  • Producten en merken als symbolen
    • Mensen gebruiken producten om er iets mee uit te drukken
  • De reikwijdte van symbolen
    • Individueel  mensen kopen producten omdat ze voor zichzelf weten wat het betekent of omdat ze zichzelf willen verwennen
    • Collectief
      • Sociaal bedoeld  bedoeld om ermee te communiceren in kleine cirkel waarbinnen de mens dagelijks vertoeft
      • Voor een veel grotere groep  kleding heeft een symbolische betekenis buiten de deur
      • Binnen een cultuurgebied  neiging om te conformeren aan de eisen die hun cultuur aan hen stelt
  • Merk verhoogt expressieve betekenis nog duidelijker uitdrukken wat men wil en dat op een gedifferentieerde manier
    • Merken zijn communicatiemiddelen  middelen om andere mensen iets te zeggen

Copyright © 2019. All rights reserved.