Logo
Print deze pagina

Dingen die kinderen beïnvloeden in de reclame:

Deel dit artikel:

- Muziek, kleren, rolmodellen, oudere kinderen waar ze naar opkijken, bekende mensen, product links plaatsen,…

Hoe meten?

- Eye-tracking, zweet meten om te kijken hoeveel emotie iets opwekt

EXTRA AANVULLING: Reportage Koppen XL

- Etnografisch onderzoek: observaties doen, gedrag analyseren zodat ze te weten komen hoe kinderen zich gedragen om daar zo beter op te kunnen inspelen

- Neuromarketing: kijken welke delen van de hersenen actief worden bij het zien van reclame. Dit wordt gebruikt zodat kinderen beïnvloed worden en dat ze dingen gaan kopen

- Symbolische reclame: heeft een sociale betekenis. De producten geven je een bepaalde sociale betekenis  je bent wat je koopt

Bv. Kleren van merk X zorgen voor een goed imago

- Tweeners: geen adolescenten, maar ook geen kinderen meer. Het zijn producten die eigenlijk voor volwassenen zijn, die ze nu ook gaan aanbieden aan kinderen. Ze moeten sneller oud worden, ze mogen geen kind meer zijn.

- Beeld jongens en meisjes

  • Jongens  stoer, gewelddadig, helden (videogames)
  • Meisjes  mooi en sexy

Gastcollege: De kleren maken de man

Copyright © 2019. All rights reserved.