Copywriter bedenkt en schrijft reclameboodschap in kader van de gegeven campagne
Werkt mee aan materiële voorbereiding van geschreven en audiovisuele boodschap
Art director zoekt visuele ideeën voor een campagne obv het gekozen medium
Werkt mee aan voorbereiding en uitvoering van documenten
Creativedirector superviseert het werk van de art director en copywriter
Accountdirector staat aan het hoofd van een team junior of senior account executives
Teams die meewerken aan de verwezenlijking van een reclamecampagne superviseren
Accountexecutive staat permanent in contact met de klant en treedt op als tussenpersoon tussen klant en bureau
Hij bepaalt de communicatiestrategie dmv een lastenboek
Strategicplanner waken over economische en marketingevoluties op de markt + voeren van gedetailleerde strategische analyses
Mediaplannerin reclamebureau bepaalt de beste mediastrategieën om de campagne zo goed mogelijk te laten presteren door een gedetailleerde analyse te doen van de verschillende media
Research director betrouwbare informatie en gegevens verzamelen die een aanbeveling helpen opbouwen en staven
Radio-tv producer concrete uitwerking en technische uitvoering van de reclamecampagnes
Artbuyer de meest geschikte persoon vinden om het reclame-idee concreet vorm te geven
Traffic verantwoordelijk voor interne coördinatie tussen commerciële dienst, creatie en productie