Psychomotor domain
- Gepubliceerd in Psychologie
objectives die gaan over de fysieke mogelijkheid en coördinatie.
objectives die gaan over de fysieke mogelijkheid en coördinatie.
objectives die focussen op attituden en gevoelens:
dit is een classificatiesysteem van educatieve objectives. Een soort handboek. 6 basisobjectives zijn verschenen in Bloom’s taxonomie van het denken, ofwel: cognitive domain (geheugen en redeneer-objectives).
leer objectives die genoemd zijn in termen van hoger-level denken.
leer objectives die genoemd zijn in termen van observeerbaar gedrag. Een goede objective bestaat uit 3 delen:
duidelijke statements over wat de leerlingen moeten leren.
leraren ontwikkelen, testen en verbeteren als een groep lessen tot ze tevreden zijn met de laatste en goede versie van die les.
Planning beïnvloed wat leerlingen zullen leren. Hierbij is tijd essentieel. Een planning maken voor het volgende schooljaar is ook erg belangrijk. Plannen worden in termijnen onderverdeeld en termijnen in units. Ten derde helpen plannen bij het redden van onzekerheid maar het haalt ze niet helemaal weg. Er is dus wel wat flexibiliteit nodig.
Een samenwerkingsbenadering voor plannen in Japan heet Kenshu: mastery through study: er wordt met een kleine groep leraren een planning gemaakt. De eerste les wordt opgenomen en dan met de hele groep teruggekeken.
duidelijk, niet echt vriendelijke responsstijl.