Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Public Relations

  • Een managementfunctie
  • Een beleidsvorm waarin de communicatie van een organisatie met al haar publieksgroepen ten dienste staat van de organisatiedoelstellingen
  • Publieke opinie en imago staan centraal
  • Op lange termijn
Lees meer...

Geïntegreerde communicatie

  • Sponsoraanwezigheid is soms vaag
    • Belang van intensieve samenwerking om consumentenbeleving te laten ontwikkelen
    • Nood aan afstemming totale communicatiemix (sponsoring is vooral indirect en passief)
Lees meer...

Imago-overdracht

  • Associatiepotentieel
    • Positieve connotaties loswekken bij publiek (cognitieve informatieverwerking is beperkt of niet het doel)
    • Emoties gesponsorde koppelen aan merk / bedrijf
Lees meer...

Passiemarketing

  • Belevingseconomie  verhaal verkopen achter een product (werkt beter)
    • Nood aan intense merkcommunicatie: toegevoegde waarde
    • Associatiemacht: betekenisvolle emoties en ervaringen overbrengen
Lees meer...

Evaluatie en controle

  • Moeilijk meetbaar door integratie in communicatiematrix en andere factoren
  • Confrontatiemethoden: blootstelling (bereik en blootstellingsfrequentie)  vragen of ze de campagne ook echt gezien hebben, via CIM
    • Bezoekers
    • Media-aandacht
  • Trackingmethoden: communicatieresultaten (enquêtes, tijdsintervallen)  gaat over een langere periode, geen momentopname
    • Merkbekendheid
    • Correcte attributie
  • Verder: focusgroepen,…
  • Marktaandeel en omzetstijging zijn meestal beslissend
  • Belangrijk
    • Duidelijk bepaalde doelen
    • Over langere tijdsperiode
    • Binnen een geïntegreerde communicatiestrategie
Lees meer...

Implementatiefase

  • Strategische programma en coördinatie  in praktijk uitvoerbaar
    • Samenwerken interne en externe afdelingen
    • Sponsoring mix
    • Gevoelig voor trends en plotselinge veranderingen
Lees meer...

Tactische fase

  • Strategische formulering  concreet actieplan (operationele sponsoractiviteiten voor elke dag)
    • Budget en timing
    • Kanaalselectie
    • Afstemmen sponsorprogramma
    • Contractuele elementen
    • Coördinatie andere communicatieactiviteiten  omdat sponsoractiviteiten soms niet genoeg zijn om alle publieksgroepen te bereiken
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen