Financiële communicatie Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Communicatie naar aandeelhouders toe, onderdeel van public relations Lees meer...
Public Relations Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Een managementfunctie Een beleidsvorm waarin de communicatie van een organisatie met al haar publieksgroepen ten dienste staat van de organisatiedoelstellingen Publieke opinie en imago staan centraal Op lange termijn Lees meer...
Prestatie en verplichtingen Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Win-winpartnerschap Contractbasis (gebruik logo, ontmoetingen,…) Communicatierechten Ondersteuning via: geld, materialen, diensten, resources,… Lees meer...
Stakeholderbenadering Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Werknemers Externe groepen Distributeurs, verkooppersoneel, zakenpartners Besluitvormers in regeringsinstanties Lees meer...
Geïntegreerde communicatie Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Sponsoraanwezigheid is soms vaag Belang van intensieve samenwerking om consumentenbeleving te laten ontwikkelen Nood aan afstemming totale communicatiemix (sponsoring is vooral indirect en passief) Lees meer...
Imago-overdracht Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Associatiepotentieel Positieve connotaties loswekken bij publiek (cognitieve informatieverwerking is beperkt of niet het doel) Emoties gesponsorde koppelen aan merk / bedrijf Lees meer...
Passiemarketing Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Belevingseconomie verhaal verkopen achter een product (werkt beter) Nood aan intense merkcommunicatie: toegevoegde waarde Associatiemacht: betekenisvolle emoties en ervaringen overbrengen Lees meer...
Evaluatie en controle Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Moeilijk meetbaar door integratie in communicatiematrix en andere factoren Confrontatiemethoden: blootstelling (bereik en blootstellingsfrequentie) vragen of ze de campagne ook echt gezien hebben, via CIM Bezoekers Media-aandacht Trackingmethoden: communicatieresultaten (enquêtes, tijdsintervallen) gaat over een langere periode, geen momentopname Merkbekendheid Correcte attributie Verder: focusgroepen,… Marktaandeel en omzetstijging zijn meestal beslissend Belangrijk Duidelijk bepaalde doelen Over langere tijdsperiode Binnen een geïntegreerde communicatiestrategie Lees meer...
Implementatiefase Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Strategische programma en coördinatie in praktijk uitvoerbaar Samenwerken interne en externe afdelingen Sponsoring mix Gevoelig voor trends en plotselinge veranderingen Lees meer...
Tactische fase Gepubliceerd in Marketing 02 feb 2014 Strategische formulering concreet actieplan (operationele sponsoractiviteiten voor elke dag) Budget en timing Kanaalselectie Afstemmen sponsorprogramma Contractuele elementen Coördinatie andere communicatieactiviteiten omdat sponsoractiviteiten soms niet genoeg zijn om alle publieksgroepen te bereiken Lees meer...