Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Winkelformule

Bij de keuze van de winkelformule gaat het erom in welk type winkels de fabrikant zijn product wil aanbieden. Welk assortiment dient de winkel te hebben ? Welke doelgroep bezoekt de winkel?

Lees meer...

Intensieve, selectieve of exclusieve distributie.

Intensieve distributie betekent dat de klant het product op zo veel mogelijk plaatsen tegenkomt.

Bij selectieve distributie zoekt de fabrikant een relatief klein aantal detaillisten uit. Wasmachines worden alleen verkocht door winkeliers die een zekere vakkennis op dit gebied hebben en op een geschikte locatie hun product aanbieden.

Bij exclusieve distributie is er in een vrij groot gebied slechts één detaillist die het product verkoopt. Bij zeer dure automerken wordt bijvoorbeeld per provincie één dealer aangewezen.

Lees meer...

Directe of indirecte distributie

Bij directe distributie gaat het artikel rechtstreeks van de fabrikant naar de consument. Deze vorm van distributie komt erg weinig voor. Bijna altijd is er indirecte distributie, er zijn verschillende ‘tussenstations’ nodig.

Lees meer...

Prijsdiscriminatie.

Bij prijsdiscriminatie worden aan verschillende groepen afnemers verschillende prijzen in rekening gebracht met het doel de afzet te vergroten.

Lees meer...

Prijsdifferentiatie

In het geval van prijsdifferentiatie zijn het kostenoverwegingen die voor een andere prijs zorgen. Voor producten die in verschillende uitvoeringen worden gemaakt, worden verschillende prijzen gevraagd.

Lees meer...

Verpakking.

De verpakking is van oorsprong bedoeld om het product te beschermen. Enkele andere functies van de verpakking zijn:

- aandacht van de koper trekken;
- informatie vermelden;
-Vervoer en opslag vergemakkelijken.

Lees meer...

Service

Service is dienstverlening van de aanbieder rond de aankoop van een product. Verder is er de ‘nazorg’ van de aanbieder. Bijv. bij onderhoud- en storinggevoelige producten.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen