Macro-omgeving
- Gepubliceerd in Marketing
Deel van de externe omgeving dat kan worden weergegeven met behulp van het DESTEP-model.
Deel van de externe omgeving dat kan worden weergegeven met behulp van het DESTEP-model.
Basisconfiguratie van Minztberg. Vaak oudere en grotere organisatie waarin formalisatie in alle facetten belangrijk
Portfoliomodel ontwikkeld door General Electric. Dit model is deels vergelijkbaar met, maar gedetailleerder
Analyse die aangeeft aan welke concurrenten offertes worden verloren (lost orders) voor welke producten.
Eerste stap van veranderproces van Lewin, het voorbereiden op de daadwerkelijke verandering.
Op basis van de evaluatie verbeteringen doorvoeren voor de planning en/of uitvoering van
Kritische Succes Factoren, dit zijn de onderdelen van het aanbod die klanten het belangrijkst vinden bij het maken
Kosten per eenheid product. Op basis van alleen de variabele kosten: variabele kostprijs; op basis van alle
Waardestrategie van Treacy en Wiersema waarbij koopgemak, kwaliteit en lage prijzen centraal staan.
Concurrentiestrategie van Porter, de organisatie probeert in zijn markt dé goedkoopste producent te worden waardoor bij gelijkblijvende prijzen de marge