Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

WAT IS EEN ORGANISATIE?

Een organisatie is een tool die mensen gebruiken om acties te coördineren voor het vervullen van behoeften / het bereiken van doelen. Entrepreneurs herkennen kansen en vervullen de behoeften. De organisatie omgeving beïnvloed de mogelijkheid om bronnen te krijgen en te gebruiken voor het creëeren van waarde.

Een organisatie creëert waarde door:

  • Input: materiaal, geld, mensen, kennis, ...
  • Conversie: machines, computers, menselijke vaardigheden, ...
  • Output: goederen, diensten, dividenden, salarissen, aandelen, ...


De manier waarop een organisatie human resources en technologie gebruikt om input om te zetten in output, bepaalt hoeveel waarde er wordt gecreëerd tijdens de conversie. De waarde van het product van de organisatie wordt bepaald door de skills/vaardigheden van de ondernemer.

Een value-creation model kan worden gebruikt om de activiteiten van (de meeste) organuisaties te beschrijven.

Lees meer...

Customer Satisfaction

Voordat loyaliteit ontstaat is satisfaction nodig

Trust -> satisfaction->Rentention->Profitability
Satisfaction ontstaat als de experience de verwachting overtreft of gelijk zijn aan elkaar.
Dissatisfaction: Experience < Verwachting
Customer Delight: Experience > verwachting -> WOW-effect

Lees meer...

Types van loyalty and loyalty trends

  • Emotional loyalty: echte loyaliteit, zelf expressie door identificatie met values en benefits
  • Price loyalty: het gemiddelde prijsniveau spreekt je aan
  • Incentivized loyalty: geen voorkeur voor merk, maar komt door herhaal aankopen
  • Monopoly Loyalty: er is maar 1 aanbieder van het product of dienst.
  • Loyalty trends
  • Ubiquity: Toename van loyaliteits programma
  • Coalition: Regelingen door bedrijven om de kosten, informatie en merk te delen
  • Imaginaton: kansen om technologieën en niche markten te exploiteren hangen af van de creativiteit en verbeelding om klanten data in het loyaliteits programma te krijgen
  • Wow: het WOW-effect creëren ipv standaard loyaliteitsprogramma’s
  • Analysis: het verzamelen en analyseren van klanten informatie op een effectieve manier
Lees meer...

Loyalty ladder

  • Partner: is als een partner van het bedrijf (geeft o.a. tips aan het bedrijf)
  • Advocate: doet marketing voor jou, beveelt je aan
  • Supporter: vind je een goed bedrijf maar ondersteunt je alleen passief
  • Client: heeft herhaaldelijk zaken met je gedaan, maar heeft hooguit een neutraal beeld van je
  • Purchaser: heeft eenmalig zaken met je gedaan
  • Prospect: iemand waarvan je denkt dat die wellicht zaken met je wilt doen.
Lees meer...

Wat is relationship management (Types)

  • Nordic school: Het aanbieden van extra diensten

o Maakt het makkelijker om LT-rel aan te gaan -> de koper bepaalt of de rel wordt aangegaan

  • Anglo-Australien school: Extra diensten en extra kwaliteit bieden -> koper bepaalt
  • Industrial Marketing and Purchasing group (IMP): gaat uit van sociale relatie.

o LT-rel wordt beïnvloed door andere partijen en door zowel de koper als verkoper
o Exchanges:

  • Product/dienst
  • Informatie
  • Financiële
  • Sociale
Lees meer...

B2B relaties

  • Market exchanges: het gaat om de transactie (makkelijk switchen; weinig relatie opbouw)
  • Value added exchanges: het bedrijf geeft nog extra informatie (iets minder snel switchen; sterkere relatie)
  • Collaborative exchanges: Samenwerking (nauwelijks switchen mogelijk; sterke relatie opbouw)
Lees meer...

Value Chain Porter (p675!)

  • Primary activities: activiteiten die direct zorgen dat het bedrijf een output generen

o Inbound logistics
o Operations
o Outbound logistics
o Marketing and Sales
o Service

  • Support Activities: ondersteunen de primaire activiteien

o Firm infrastructure
o Human resource management
o Technology development
o Procurement: het inkomen van goederen volgens de eisen vd koper (plaats, tijd)

  • + een Margin
  • Alle value chains samen = supply chain
Lees meer...

Customer Value creëren

  • Goede prijs/kwaliteit ratio
  • Het product moet aansluiten op de behoeften van de klant
  • Het aangaan van een lange termijn relatie -> een klant behouden is goedkoper dan een nieuwe klant voor je tewinnen
  • Value is dan het voldoen aan de needs van de klant (bijv. goede prijs/kwaliteit ratio of sportiviteit)
  • Ervaring/experience zijn belangrijk
  • Verwachting vs experience -> verhouding moet goed zijn
    Is de experience hoger dan de verwachting dan zal er een lange termijn relatie ontstaan.
Lees meer...

Customer lifetime value (CLV)

  • Winstgevendheid per klant berekenen om ze te kunnen binden

o 80/20 ruCLV faalt doole: 20% vd klanten zorgt voor 80% vd winst van een bedrijf
o Maar bij de r misclassificatie-> kan zelfs tot klant verlies leiden

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen