Optimalisatie
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Afstemming tussen de (deel)activiteiten met behulp van verbindingen zodat het geheel optimaal bijdraagt aan het gewenste onderscheid met de concurrentie.
Afstemming tussen de (deel)activiteiten met behulp van verbindingen zodat het geheel optimaal bijdraagt aan het gewenste onderscheid met de concurrentie.
Marketingplan met tijdshorizon korter dan één jaar, met behulp van het DAKMAD-model. Twee varianten
Een segmentatiestrategie waar de hele markt als één doelgroep worden gekozen en met één (ongedifferentieerd) marketingbeleid wordt bediend.
Activiteiten uit de waardeketen van Porter die de primaire activiteiten ondersteunen.
Omzet/gemiddelde totaal geïnvesteerd vermogen: hoeveelheid vermogen die nodig is voor een bepaalde
Met aanwezige informatie en ondersteunende technieken vraagvoorspellingen maken waarbij expliciet een relatie wordt gelegd tussen informatie en
Strategische optie waarbij alles blijft zoals het nu is, ook wel ongewijzigd beleid genoemd.
Netto Rentabiliteit Eigen Vermogen. Het rendement dat de verschaffers van het eigen vermogen toekomt, na
Communicatie zonder te spreken maar met bijvoorbeeld lichaamstaal en gelaatsuitdrukking.
Netto-omzetresultaat of bedrijfsresultaat (= omzet - inkoopwaarde omzet - vaste kosten) als percentage van
Onderdeel van de tweede stap van het drieluik van Johnson en Scholes: richting is 'negatieve groei'.
Concept waarbij elk kanaal vanuit samenhang, in de vorm van consistentie, ondersteuning, synergie en voorkomen van onderlinge concurrentie, met andere
MVO staat voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, ook wel People, Planet en Profit genoemd.
Rationeel model dat laat zien hoe klanten tot prioritering, keuzes en gedrag komen met behulp van criteria,