Politiek-juridische factoren
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Onderdeel van de macro-omgeving. Factoren die gerelateerd zijn aan politieke en juridische factoren.
Onderdeel van de macro-omgeving. Factoren die gerelateerd zijn aan politieke en juridische factoren.
Product Markt Combinatie, producten die proberen in te spelen op de afnemersbehoeften van de verschillende
Productlevenscyclus, model dat het verloop van de afzet van een product of productgroep in de loop van de tijd
Activiteit op strategisch, tactisch en operationeel niveau, die dient ter voorbereiding van de uitvoerende
Een strategische beslissing die hoort bij de A van aanbod en betreft de prijs: laag beginnen en deze
Het beeld dat de klant heeft van het aanbod wat niet persé een objectieve en feitelijke weergave is.
Plan, Do, Check en Act: plannen en uitvoeren, evalueren van marketingactiviteiten en terugkoppelen van
Onderdeel van het input -> throughput -> output model en betreft de resultaten die voortvloeien uit de
Het geheel van inspanning die een afnemer moet leveren om te switchen van de ene aanbieder naar de
Onderdeel van de derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes, respectievelijk het kopen en
Strategisch uitgangspunt waarbij de externe ontwikkelingen (kansen en bedreigingen) het startpunt
Integreren (coördineren) van verschillende ('oud' en 'nieuw') hulpmiddelen tot één set marketingbeslissingen
Gewenste situatie van de organisatie, dient vertaald te worden naar organisatiedoelstellingen.
Groep mensen die met behulp van middelen activiteiten ontplooien om gezamenlijk een gemeenschappelijk doel