SDP
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
SDP staat voor Segmentatie(wijze), Doelgroep(keuze) en Positionering, in dit boek hebben we dit vervangen door DAKMAD op strategisch marketingniveau
SDP staat voor Segmentatie(wijze), Doelgroep(keuze) en Positionering, in dit boek hebben we dit vervangen door DAKMAD op strategisch marketingniveau
Onderdeel van het vier-acties kader model wat hoort bij de blauwe oceaan strategie: welke factoren die we nu aanbieden gaan we schrappen?
Beschrijvingen van een externe ontwikkeling met daarbij een voorspelling van de waarde van die betreffende externe ontwikkeling in de toekomst.
Strategic Business Unit, kleinste zelfstandige deel van een organisatie met veelal resultaat- of
Tweede stap van het drieluik van Johnson en Scholes, betreft de richting van de strategie: negatieve, neutrale of
De reactie van de klant op een (marketing)actie van een organisatie, bijvoorbeeld het doen van een aankoop.
Stroming die we hier inside-out hebben genoemd en waar uitgegaan wordt van de interne kracht van de organisatie: de resources (zie ook blauwe oceaan).
Band tussen aanbieder en vrager, kan ontstaan als er minimaal één herhalingsaankoop heeft plaatsgevonden.
Zie ook mentale filters, betreft weer een hulpmiddel om signalen te selecteren en te interpreteren.
Tegenovergestelde van intuïtieve benadering, op basis van rationele argumenten komen tot besluitvorming.
Vlottende activa – voorraden) / kort vreemd vermogen, mate waarin een organisatie kan voldoen aan haar
Basisconfiguratie van Minztberg. Organisaties met hooggeschoolde werknemers waarin de uitvoerende kern veel zeggenschap heeft over zijn eigen
Onderdeel van een product, bestaat vaak weer uit verschillende artikelen.
Groeirichting uit het Ansoff-model, waarbij getracht wordt groei te realiseren via de combinatie van bestaande markten en nieuwe producten