Staf en sleutelvaardigheden
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Onderdelen van 7S-model van McKinsey, staf refereert aan de algemene kenmerken van de werknemers en sleutelvaardigheden aan de kennis en vaardigheden van
Onderdelen van 7S-model van McKinsey, staf refereert aan de algemene kenmerken van de werknemers en sleutelvaardigheden aan de kennis en vaardigheden van
Derde stap van veranderproces van Lewin: het in stand van de veranderde situatie.
Eis aan een marketingplan: niet vaag, impliciet en alleen maar kwalitatief zijn maar juist specifiek en meetbaar.
(Eigen vermogen/totaal vermogen) * 100%, mate waarin een organisatie aan haar betalingsverplichtingen kan
Een verbijzondering van het kanaal internet, wat weer een onderdeel is van de elektronische kanalen.
Onderdeel van de macro-omgeving. Factoren die gerelateerd zijn aan leefgewoonten, waarden en normen,
Bevat de basiswaarden waarin de organisatie gelooft en kan zowel intern als extern gericht zijn.
Vijf eisen waaraan doelstellingen moeten voldoen: specifiek, meetbaar, ambitieus, realistisch en
Een strategische beslissing die hoort bij de A van aanbod en betreft de prijs: hoog beginnen en deze
Onderdeel van 7S-model van McKinsey, de gemeenschappelijke en bovenliggende waarden in de
Aandeel dat een organisatie heeft bij een klant/doelgroep voor aankopen (afzet of omzet) in een bepaalde productcategorie (ook klantaandeel genoemd).
Betreft de vraag of er wel of geen segmenten worden onderscheiden en op hoeveel een organisatie zich richt. Zie ook geconcentreerde, gedifferentieerde en
Kenmerk van een klant, waarbij de waarde van dat betreffende kenmerk bepaalt of een klant wel of niet in het betreffende segment hoort.
Opdelen van alle klanten en potentiële klanten in verschillende segmenten, ook doelgroepen genoemd.