Derde wet
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Een groot deel mensen die naar een programma kijkt, gaat ook naar het volgende programma kijken op dezelfde zender -> inheritance of lead-in effect
Een groot deel mensen die naar een programma kijkt, gaat ook naar het volgende programma kijken op dezelfde zender -> inheritance of lead-in effect
Als mensen naar programma kijken op een zender gaan ze ook naar de andere programma’s kijken op die zender -> kanaalloyaliteit
Als mensen aflevering zien, gaan ze ook de volgende bekijken -> programmabepaaldheid
Cumulatief publieksgedrag. Kijkpatronen die zo stabiel zijn dat men ze als wetmatigheden beschouwt
Beïnvloeding van attitude en gedrag
Concrete mensen worden aangeschreven
Verspreiding van nieuws
Negatieve gevolgen voor individu of samenleving
Verlangen oproepen
Gewenning na lange blootstelling
Gewone burger moet zijn zeg kunnen doen in de media
Ontvanger vertaalt opnieuw naar gedachten
Mensen leren veel van de media, al dan niet terecht. Mensen nemen data in hun op die weinig afwijken met hoe ze in de media worden voorgesteld
Elementen van communicatie vóór ze door een cognitief systeem zijn geïnterpreteerd