Inertie
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Neiging om naar 2de programma te blijven kijken op voorwaarde dat het niet ergert
Neiging om naar 2de programma te blijven kijken op voorwaarde dat het niet ergert
Aandacht besteden aan gebeurtenissen die volgens de criticus onbelangrijk zijn
Informatie en Communicatie Technologie
Wereld is een drop waar iedereen dezelfde beelden te zien krijgt
Teksten worden bestudeerd vanuit het verband dat ze als dan niet houden met andere teksten
Persoon die bepaalt welke berichten geselecteerd worden om tot nieuwsbericht te worden omgevormd en welke genegeerd worden
Groepjes mensen geven hun mening over de campagne en politiek
Info die de ontvanger stuurt naar de zender zodat deze het communicatiepatroon kan evalueren
Op angsten van mensen inspelen
Bepaald effect moet ook in alledaags mediagebruik voorkomen
Geen aandacht besteden aan gebeurtenissen die volgens de criticus belangrijk zijn
Spreker zet gedachten om in taal
Eerste grote groep die de vernieuwing overneemt
Groep die als eerste de vernieuwing aanvaardt en overneemt