Interne analyse
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Beschrijven en analyseren van de interne omgeving, resulterend in sterktes en zwaktes.
Beschrijven en analyseren van de interne omgeving, resulterend in sterktes en zwaktes.
Afstemming tussen de verschillende functionele gebieden in een organisatie ter ondersteuning van de realisatie van de organisatiedoelstellingen.
Verbinding (relatie) tussen de marketingfunctie en de andere functies (zie ook verbindingen).
Toevoegen van activiteiten, al dan niet binnen dezelfde distributiekolom, door een bedrijf.
Onderdeel van de externe ruimte, betreft de hoeveelheid die een klant per keer in aantallen of geld aanschaft.
Strategisch uitgangspunt waarbij de interne sterktes (resources, competenties) het startpunt vormen. Zie ook
Aanbieders van substituten die door de afnemers toch in overweging worden genomen voor aanschaf (en gebruik) om in dezelfde behoefte(n) te voorzien als de producten/diensten van de eigen organisatie.
Onderdeel van het input -> throughput -> output model en betreft de middelen die nodig zijn voor de throughput.
Onderdeel van de werkelijke vraag, dat deel van de vraag van klanten die het product voor het eerst kopen.
Een verzameling aanbiedende organisaties en wordt als tegenhanger voor het begrip markt (de vragende
Een verzameling aanbiedende organisaties en wordt als tegenhanger voor het begrip markt (de vragende
Mate waarin een andere organisatie een resource kan namaken (imiteren) en binnen welke periode ze dat kan.
Beeld dat anderen hebben van een organisatie en/of
Concurrentie waarbij wordt uitgegaan dat duurzaamheid/houdbaarheid niet mogelijk is en het voordeel dus steeds opnieuw behaald moet worden.