Menu

Kenmerken commercialisering

- niet enkel luxegoederen verhandeld, maar ook dagelijkse consumptiegoederen (bv. laken)

- handelaars afkomstig uit West – Europa (ipv vroeger enkel uit Verre Oosten)

- handel gebeurde massaal (dankzij stijgende vraag en groeiende mogelijkheden transport)

Lees meer...

Oorzaken commercialisering

Intern

langzame verhoging agrarische productiviteit: overschotten konden worden verhandeld (meestal ging het om gespecialiseerde producten => ontstaan specialisatie)

Extern

omkering krachtsverhouding W-Europa- omliggende culturen:

      • handel in periferie W-Eur met economisch ontwikkeldere gebieden zorgde voor dynamiek
      • zuivering van Tyrheense Zee door Genua en Pisa van zeerovers => handel mogelijk

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen