Menu

academic goals

T1 – Goal to keep up with schoolwork
o Level of identification with this goal
o Writing exercise – om de mate van identificatie te manipuleren.

T2 – Writing exercise
T3 – Writing exercise
T4 – Measurements of

o Level of identification with the goal
o Expected grade

Resultaten

No main effects of level of writing and skill level

Interaction effect skill level x level of writing

Mensen die een doel of taak ingewikkeld vinden, moet je niet lasting vallen met het hogere doel, maar vooral begeleiden met een concreet stappenplan om het doel te realiseren.

Mensen die voldoende vaardigheden hebben (dus minder ingewikkeld doel) moet je vragen waarom het doel belangrijk is voor diegene en wat het doel behalen voor diegene zou betekenen.

Dit geld met name op het moment dat mensen een vervelende taak doen!

Conclusie

Individuals’ motivation can be improved by matching their goal focus to their initial skill level: low-skill individuals may be better off ‘‘keeping their nose to the grindstone’’ and high-skill individuals may be better off ‘‘keeping their eye on the prize”.

Lees meer...

health goals

Students were asked:
o To think of a health goal they pursued
o Their skill level related to that goal
o The level of internalization of that goal

Manipulatie: Writing exercise (randomly assigned)
o High level condition: reflected on the meaningfulness and importance of pursuing ththeir health goal
o Low level condition: wrote about the specific activities related to their health goal

Resultaten
• No main effects of level of writing and skill level
• Interaction effect skill level x level of writing

p = niet significant voor streeplijn = lage mate van internalisatie. p < .001 voor stippellijn = hoge mate van internalisatie.


Deze studie was een hele korte oefening. In de tweede studie werd tijd meegenomen, dus effecten op lange termijn.

Lees meer...

DUS Getoetst werd

  • High skilled individuals’ goal internalization may benefit from self-reflections regarding the meaning and value of the goal (the “why”)
  • Low skilled individuals’ goal internalization may benefit from focusing on the “how” of the goal, by making plans how to pursue the goal
Lees meer...

En dan meer specifiek

  • For highly skilled individuals, the problem is not “how” to pursue the goal but wanting to pursue the goal and to reduce inner conflict about pursuing the goal


De taak moet betekenisvol zijn.

  • Focusing on the “why” may be a source of inspiraiton that re-energizes individuals to pursue their goals


Je tanden poetsen iedere ochtend om het kunstgebit zo lang mogelijk uit te stellen.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen