Menu

the role of learning and memory

Leren: het proces van het tot je nemen van informative over producten voor toepassing van toekomstig gebruik.

Geheugen: voorgaande ervaringen + door middel van leren wordt het gedrag beïnvloed door het geheugen.

Kennis: wordt gecreëerd wanneer iemand associaties maakt tussen concepten.

Lees meer...

Excitation transfer theory

Explains how arousal from one source can be misattributed to another source. Sterkste overdracht van arrousal kan plaatsvinden als de arrousal op een gemiddeld niveau is (transfer zone). Voorbeeld: Excitation transfer theory also relates very well to views of sex in popular media. A survey showed that teenagers who had strong, positive feelings for Music Television were also more sexually experienced.1

Lees meer...

DISCREPANCY-INTERRUPTION THEORY

  • Discrepancies or surprises and interruptions increase arousal and emotion.
  • Discrepancies require immediate attention.
  • Small discrepancies produce positive emotions.
  • Large discrepancies produce negative emotions.
  • Daarom worden producten vaak met kleine verbeteringen gemaakt
Lees meer...

Emoties

Mood-as-information model: gebruikt emotie als een stuk informatie dat gebruikt wordt met andere informatie die mensen gebruiken om een totale evaluatie van een product te maken. Als consumenten zich hiervan bewust zijn, werkt de mood niet mee in de totale evaluatie van een product. Dit model wordt meer voor hedonische producten (experience) gebruikt dan voor instrumentele problemen (oplossen van problemen).

Affect confirmation model: mood beïnvloedt de attributen. Als goede moed, worden positieve attributen positiever en andersom.

Context Mensen kunnen pas hun emoties voorspellen als ze deze tonen in context (bijv. in een wachtkamer. Als je geen contact hebt, weet je niet of je humeurig bent of vrolijk, pas als je interactie/context hebt.).

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen