Menu

Even a penny techniek

zelfs een cent is voldoende

Hoe kun je het contrast effect uitsluiten? Zeg tegen groep 1 dat een cakeje 1 dollar kost, tegen groep 2 dat een cakeje 0,75 dollar kost. Laat de groepen de prijs schatten hoeveel ze ervoor willen betalen. Als dit bedrag in groep 1 en 2 gelijk is, is er geen contrast effect.

Lees meer...

That’s not all techniek

Als er een deal wordt gedaan, wordt er met de ‘that’s not all techniek’, nog voor de klant kan reageren er offer bovenop gedaan. Dus eerst is een cupcake 1 dollar, maar nog voor je erop kan reageren gaat er 25 ct vanaf. Dit blijkt veel beter te werken dan wanneer je al meteen de cupcake voor 75 ct in de aanbieding brengt (73% vs 44%). Een deel van deze techniek bestaat uit reprociteit (je wilt dus omdat er wat af is gedaan dit graag compenseren door het product te kopen).

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen