BESCHRIJF WAT SOCIAL IMPACT MANAGEMENT IS.
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Een benadering van management waarbij managers de maatschappelijke gevolgen van hun beslissingen en handelen onderzoeken
Een benadering van management waarbij managers de maatschappelijke gevolgen van hun beslissingen en handelen onderzoeken
1. Maatschappelijke verplichting
De verplichting aan een bedrijf om aan economische en juridische eisen te voldoen
2. Maatschappelijke ontvankelijkheid
De mogelijkheid van een bedrijf om zich aan veranderende maatschappelijke omstandigheden aan te passen
3. Maatschappelijke verantwoordelijkheid
De morele verplichting van een bedrijf afgezien van de wettelijke en economische noodzakelijke verplichtingen, om doelstellingen na te streven die goed zijn voor de samenleving als geheel
1. Fase 1: De belangen van aandeelhouders behartigen door kosten te minimaliseren en winst te maximaliseren
2. Fase 2: Managers nemen hun verantwoordelijkheid t.o.v. WN’s en richten zich op HRvraagstukken
3. Fase 3: Het uitbreiden van de verantwoordelijkheid naar andere stakeholders, voornamelijk klanten en leveranciers
4. Fase 4: Managers nemen volledige verantwoordelijkheid
1. De klassieke zienswijze
2. De sociaaleconomische zienswijze