Menu

Item gefilterd op datum: mei 2014

DUS Getoetst werd

  • High skilled individuals’ goal internalization may benefit from self-reflections regarding the meaning and value of the goal (the “why”)
  • Low skilled individuals’ goal internalization may benefit from focusing on the “how” of the goal, by making plans how to pursue the goal
Lees meer...

En dan meer specifiek

  • For highly skilled individuals, the problem is not “how” to pursue the goal but wanting to pursue the goal and to reduce inner conflict about pursuing the goal


De taak moet betekenisvol zijn.

  • Focusing on the “why” may be a source of inspiraiton that re-energizes individuals to pursue their goals


Je tanden poetsen iedere ochtend om het kunstgebit zo lang mogelijk uit te stellen.

Lees meer...

Een andere propositie:

Autonomous motivation towards difficult or uninteresting goals is enhanced to the extent that their abilities to pursue the goal appropriately match their level of identification with the goal

Autonome motivatie wordt versterkt wanneer vaardigheden van mensen matchen met het doel.

Lees meer...

Proposities (AIT)

o For difficult tasks, lower level identification will result in better performance Het opknippen in kleine door te lopen stappen zorgt voor het uiteindelijk ergens komen.

o For easy tasks, higher level identification is more optimal for performance

Rennen op een loopband – Mensen die dat volhouden, houden gedurende het uur dat ze het doen fitter worden, verder kunnen lopen, aantrekkelijker worden etc. beelden die je erbij haalt, waardoor je de verschikkelijk saaie taak toch volhoud. Mensen die dat niet kunnen, lopen geen uur!

Lees meer...

Task meaningfulness / identification

Low level of identification: task is perceived as being composed of a set of mechanistic, concrete steps: the “how” of the behavior

High level of identification: perception of task in terms of meaning and personal significance: the “why” of the behavior.

Mensen kunnen iets in hun hoofd doen, waardoor ze op een andere manier gaan kijken naar de moeilijkheid van de taak en het doel dichterbij komt. Op lage niveaus van identificatie (wanneer je zo’n doel niet echt kunt relateren aan eigen waarden & normen) zien mensen een taak vooral als een set mechanisch door te lopen stappen. Naar tandarts gaan -> in stoel gaan zitten -> mond open doen -> 5min later KLAAR! Hoge niveaus van internalisatie linken doelen veel meer aan persoonlijke waarden, waardoor het beteknisvoller wordt. Hiermee kun je jezelf verwezenlijken

Lees meer...

Onderzoek suggereerd dat

“One way to enhance individuals’ attainment of non-enjoyable but nessecary personal goals may be to foster the internalization of their goals so they can fully identify at the least, and maybe even enjoy it.”

Lees meer...

Zelf-determinatie theorie

1: Autonomous motivation: a feeling of choice and a personal endorsement of the given activity. 2: Controled motivation: internal or external pressure towards the activity.

Interne druk = Eigen normen
Externe druk = Groepsnormen

Voorbeeld: “Een autonoom gemotiveerde student heeft intrinsieke motivatie om het te halen, zal over het algemeen langer volhouden en beter presteren. Aan de andere kant heb je studenten die vooral een voldoende willen halen, niet autonoom gemotiveerd, met tegenzin naar college, moeite met concentreren, zal over het algemeen minder presteren en eerder ophouden als het echt lastig wordt.”

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen