Instructional conversations
- Gepubliceerd in Psychologie
leerlingen leren bij deze aanpak door middel van interactie met leraren en peers.
leerlingen leren bij deze aanpak door middel van interactie met leraren en peers.
methode waarbij leerlingen realistische problemen krijgen die geen duidelijk ‘goed’ antwoord hebben.
een aanpak waarbij een leraar een probleem voorlegt en de leerling moet het probleem op lossen door data te verzamelen en de conclusies te testen. Figuur 9.3, blz 420.
een vorm van les geven waarin in het begin van het schooljaar alle basissen van problemen gegeven worden en dan worden de problemen steeds verder uitgediept.
het overwegen van problemen door gebruik te maken van verschillende analogieen, voorbeelden en metaforen.
het aangaan van gezamenlijke meningen.
vygotsky, aspecten van het leerproces die berusten op onderhandeling met anderen met respect voor andere perspectieven.
constructivisten geloven niet in een georganiseerde manier van problemen en oplossingen voorleggen maar om dat te doen in een complexe omgeving. De wereld buiten school heeft weinig hapklare problemen.
het idee dat vaardigheden en kennis aan een situatie is gebonden waarin ze zijn geleerd en moeilijk over te brengen zijn in andere situaties.
een sociale situatie waarin ideeen bruikbaar of als waar worden beoordeeld.