Menu

Item gefilterd op datum: maart 2014

Waar vind ik betrouwbare informatie over kanker ?

Er zijn een aantal bronnen voor betrouwbare informatie zoals hier vermeld :

een . Uw arts ( en) , met inbegrip van uw huisarts , medisch oncoloog , chirurg , en andere geneesheren-specialisten moet uw primaire bron van informatie zijn.

b . Verpleegkundigen en andere medische stafleden zijn ook goed geïnformeerd en in staat zijn om uw vragen te beantwoorden ( zie vraag 7) .

c . Boeken gebaseerd op gedegen medisch advies kan zeer nuttig zijn ( zie de bijlage onder " Aanbevolen Boeken " ) .

d . Folders / brochures vaak zijn verkrijgbaar bij uw arts / verpleegkundige , maar u kunt ook direct bestellen ( zie de bijlage) .

e . Het internet is een waardevolle bron voor informatie . Maar wees heel voorzichtig zijn om informatie te verzamelen van betrouwbare websites , met inbegrip van het National Cancer Institute , American Cancer Society , of CancerCare , Inc ( zie vraag 14 en de bijlage) .

f . Familie , vrienden en anderen die het dichtst bij je kan hebben nuttige tips , bronnen en andere informatie voor u te onderzoeken . Echter , neem een dergelijk advies uit -professioneel met een " korreltje zout , " zo te zeggen . Het beste is om te onderzoeken voor jezelf .

g . TV / radio / tijdschriften / kranten : De media verslag over veel ' medische doorbraken ' in het kankeronderzoek en behandeling. Een deel van deze informatie kan informatief zijn . Overwegen om een bestand van krant of tijdschrift artikelen, of opmerkingen over informatie die je hoort van andere mediabronnen . Bespreek deze dan met uw arts. Helaas, soms het onderzoek gerapporteerd te voorlopig om behulpzaam te zijn of betrekking heeft op medische situaties anders dan wat uw geliefde ervaart .

Lees meer...

Spelen van de " opschieten en wachten " game - waarom duurt het zo lang om een opwerking doen nemen of naar de dokter ?

Een van de meest voorkomende klachten die we horen van patiënten en hun verzorgers wordt over wachten . Wachten op de testresultaten , te wachten om de dokter te zien , te wachten op procedures , en meer wachten . Wachten om artsen te zien is zo gewoon dat we als patiënten komen te verwachten . Echter, na een diagnose van kanker , als je veel afspraken kan hebben , of gaan regelmatig naar het ziekenhuis , dat wachten kan bijzonder vervelend . In combinatie met de reeds meer stress , kunnen wachttijden zeer frustrerend zijn.

Er zijn vele redenen voor de lange wachttijden . Soms testen of het preparaat is vereist voordat sommige procedures , zoals bloed werk vóór de ontvangst van chemotherapie . Andere tijden, papierwerk moet worden verwerkt , met inbegrip van specifieke medische orders van de dokter, of proeven ( inclusief röntgenfoto's en andere lab werken ) moeten volledig worden beoordeeld voordat een patiënt ziet de arts. Er is veel " achter de schermen " werk wordt gedaan namens uw dierbare , dus hou dit in gedachten wanneer u wacht naar de dokter of een medische test en / of een behandeling ondergaat . Bovendien zijn sommige ziekenhuizen en artsen erg druk en zien als zoveel mogelijk patiënten op een bepaalde dag . Dit is goed omdat meer mensen kunnen worden onderzocht en behandeld door de arts , maar het kan ook langer wachten betekenen als de dingen een back-up of calamiteiten voordoen .

Het vinden van productieve manieren om de tijd te doden kan goed zijn als deze activiteiten een lager stressniveau . Breng een goed boek , magazine ( s ) , CD's / tapes , een eenvoudig spel ( speelkaarten ) en ambachten ( zoals breien of haken ), samen met snacks en water voor zowel u als de patiënt. U kunt ook overwegen om een trui / jas ( voor koude kantoren ) en / of een klein kussen ( voor harde stoelen of aan de lagere ondersteunen rug) . We weten al zorgverleners te werken vanuit hun kantoor brengen om productief te voelen of beoordelen persoonlijk onderzoek dat zij hebben gedaan over behandelingen van kanker of het omgaan met kanker.

Ondanks de afleiding , in gedachten houden dat je er bent om geruststelling en ondersteuning te bieden aan uw geliefde. U kunt de wachttijd gebruiken om met elkaar te praten over wat vragen aan de arts te vragen , of over hoe elke ander voelt , zowel fysiek ( voor de patiënt ) en emotioneel ( voor jullie beiden ) .

Als u vertrouwd bent , begin een gesprek met een andere patiënt en / of verzorger . Sommige familieleden zijn collega- verzorgers voor andere patiënten in de wachtkamers voldaan . Spreken met anderen kan nuttig zijn bij het verzamelen van nuttige informatie . Het helpt je ook beseffen dat anderen met soortgelijke ervaringen . Als je een lange tijd wachten en / of uw geliefde is onwel voelt, laat de verpleegkundige of receptioniste weten , vooral als de patiënt ervaart toename van pijn , koorts , misselijkheid , of plotseling ontstaan van andere lichamelijke klachten .

Lees meer...

Mijn vrouw en ik niet goed Engels spreken . Wat kunnen we doen om ervoor te zorgen dat dit niet een probleem worden ?

Linguïstische, etnische en culturele verschillen kunnen bestaan tussen u en het medisch team , deze verschillen kunnen de communicatie bemoeilijken en toe te voegen aan elke eerste onzekerheid je kan voelen . Als u vragen of opmerkingen over deze kwesties , overleg dan met uw ziekenhuis maatschappelijk werker , patiënt vertegenwoordiger of advocaat, of een andere zorgverlener met wie je je prettig voelt .

Als uw primaire taal niet Engels is en je geliefde wordt behandeld in de Verenigde Staten , kan uw angst nog hoger worden als gevolg van problemen in de communicatie.

Probeer een familie of vriend die kan interpreteren voor u te brengen. Houd in gedachten dat u en uw vrouw wilt zo comfortabel mogelijk te voelen bespreken persoonlijke gegevens vereist bezoeken sommige artsen ' , dus zorg ervoor dat de persoon vertalen is iemand die je vertrouwt en door wie u kunt open te communiceren . Daarnaast hebben veel ziekenhuizen hebben personeel of vrijwillige vertalers beschikbaar . Als ze dat niet doen , onderzoeken kopen van een elektronische vertaler of een elektronisch woordenboek , met name voor gebruik in noodsituaties . Telefoon vertaaldiensten zijn ook verkrijgbaar bij een aantal bedrijven , zoals Language Line Services ( zie de bijlage voor contactgegevens ) . In feite, sommige toestemming formulieren zijn beschikbaar in andere talen . Als je niet begrijpt wat de artsen zeggen , of een verdere verduidelijking behoeven , dring je geliefde niet in te stemmen met een medische behandeling totdat ze volledig begrijpt

Lees meer...

How kan ik meer ontspannen en mezelf beter te betuigen aan het medische team?

Een van de vele manieren waarop zorgverleners ondersteunen patiënten is door het bijwonen van afspraken met hen. De relatie die je hebt met het medisch team is een cruciaal aspect van patiëntenzorg en kan zeer behulpzaam zijn bij het omgaan met belangrijke behandeling besluiten. Als je kwetsbaar voelt, zijn er verschillende dingen die je kunt doen om jezelf comfortabeler te maken:

• Voordat u naar de dokter moet de twee van u uw vragen en zorgen te bespreken op voorhand. Door het opstellen van een lijst van vragen voordat u stap in het kantoor, zult u minder kans om alle belangrijke onderwerpen die u wilt bespreken vergeten.

• Opnemen op datum enige fysieke observaties over je geliefde sinds uw laatste bezoek, zoals de mogelijke bijwerkingen van de behandeling of medicijnen, waaronder pijn, vermoeidheid, misselijkheid, slapeloosheid, en / of enig ander lichaam verandert. Ook moedigen open discussie met uw geliefde de arts over haar coping-, vooral als ze verdrietig, depressief of angstig voelt.

• Moedig uw geliefde om eerlijk te zijn met het team over haar symptomen en over hoe ze zich voelt worden. We hebben sommige patiënten bekend te willen 'verbergen' bijwerkingen van hun behandeling voor vele redenen. Bijvoorbeeld, kunnen ze denken dat de arts hen zal op een lagere dosis van de behandeling, waardoor het minder waarschijnlijk om de kanker te genezen zal maken, of ze vrezen dat hun kanker groeit als ze het gevoel slecht. Nog andere mensen bezorgd zijn over die te zien zijn "zwakke" naar de dokter.

• Document antwoorden van de arts en instructies, of gebruik een bandrecorder, zodat u zich zult herinneren belangrijke punten nadat u het examen kamer verlaten. Zorg ervoor dat u de toestemming van uw arts eerst vragen voordat u de opname apparaten.

• Vraag om uitleg als u niet begrijpt wat de dokter zegt. Oncologie artsen zijn experts in de behandeling van kanker, maar soms anders dan andere mensen doen communiceren ze. Als je het niet begrijpt, voel me niet beschaamd om te vragen, vragen en nog eens vragen. Verpleegkundigen zijn speciaal opgeleid om u te informeren over medische zaken en kan pakken veel zorgen. Het stellen van de klinische verpleegkundige om informatie te verduidelijken in duidelijke termen kunnen zeer nuttig zijn.

• Indien nodig, vraag dan iemand met wie u en de patiënt comfortabel zijn om te komen met u, zodat u een andere persoon te luisteren naar wat de dokter zegt. Deze persoon kan dienen als ondersteuning en als uw advocaat, vooral als u zich zorgen maakt over het uitdrukken of voelen zich overweldigd door de informatie.

• Geef aan wat je denkt en hoe je je voelt over de dokter. Is hij of zij intimiderend, of aardig? Heeft de arts gebruik maken van complexe termen die je niet begrijpt? Ben je bang voor wat hij of zij vindt of zeggen over de kanker? Antwoorden op dergelijke vragen kunt u in de juiste richting voor het overwinnen van de negatieve gevoelens die je kan hebben. Bespreek zorgen die u hebt rechtstreeks met de arts. In dit te doen, kunnen veel problemen worden opgelost, die kunnen helpen je je beter voelt. Als je gevoelens interfereren met uw vermogen om de juiste medische zorg te krijgen voor uw geliefde, u en uw geliefde kan overwegen het vinden van een andere arts meer geschikt is voor jullie beiden.

Lees meer...

Wanneer moeten we streven naar een second opinion?

Mark, aos commentaar:

Toen mijn moeder werd gediagnosticeerd met darmkanker twintig jaar geleden, wisten we dat er een echt goede kliniek (ziekenhuis) te gaan voor een behandeling in onze omgeving, dus gingen we naar daar. Maar mijn moeder interviewde een aantal artsen in de kliniek tot ze er een gevonden dat ze comfortabel met was, Äîthe beslissing had niets met mij te maken. Als arts, aos weduwe, ze was vrij goed uitgerust om haar eigen ondervraging doen, dus ze deed het en ik niet per se de proberen te bemoeien. Destijds is er Weren per se de dat veel kanker specialisten, en ze vraagtekens bij de kliniek, aos artsen zeer grondig. Met mijn vrienden Frank en Janet, die onlangs werden gediagnosticeerd, deden we wat onderzoek via internet en vroeg mensen die bekend zijn met de behandeling van kanker aan iemand aanraden. Er zijn een heleboel grote namen behandeling van kanker centra in de omgeving van Boston, dus we begonnen met deze. Frank eindigde overschakelen van zijn eerste arts om iemand bij een gerenommeerde kanker specialiteit ziekenhuis en was veel gelukkiger zijn met de behandeling die hij kreeg. Zoals voor Janet, bleek dat de chirurgische oncoloog dat Janet, aos arts haar om de verwijzing was dezelfde man die kwam meest aanbevolen door een hersenchirurg mijn vrouw wist, dus dat werkte vrij goed.

Sommige mensen zijn comfortabel met de behandeling opties gepresenteerd door de eerste arts ze te raadplegen. Echter, patiënten krijgen een second opinion van andere artsen om vele redenen, en op zoek naar een ander advies moet positief worden bekeken door de oorspronkelijke arts. U kan een andere mening proberen te wijten aan eisen verzekeringsmaatschappij, omdat je geliefde is gediagnosticeerd met een zeldzame of gevorderde kanker, of gewoon omdat u zich het meest comfortabel verkennen van meer opties.

Misschien wilt u een second opinion van een specialist bij een groot centrum voor kankeronderzoek te zoeken. Sommige mensen besluiten om hun behandeling bij de kanker gespecialiseerde ziekenhuis, maar anderen krijgen second opinions en vervolgens besluiten om de behandeling lokaal ondergaan, afhankelijk van de aanbevelingen en behandeling opties. Veel oncologen geloven dat een second opinion standaard voor iedere nieuwe diagnose van kanker zou moeten zijn.

Op zoek naar een second opinion kan nuttig zijn bij de keuze tussen of tussen verschillende behandelingsmogelijkheden. Zorg ervoor dat alle medische dossiers met u, met inbegrip van kopieën van X-ray films, pathologie / diagnostische rapporten en / of andere informatie over de kanker (of vermoede) diagnose, of de persoon, aos medische geschiedenis nemen. Indien de informatie of advies verstrekt door de artsen is verwarrend, bespreek uw zorgen en vragen met de betrokken artsen openlijk zodat ze uw vragen up-front kan aanpakken. Indien nodig, kan u meerdere meningen te zoeken, wees voorzichtig, echter, dat de medische behandeling niet te lang wordt uitgesteld, omdat de timing van medische interventie is soms een belangrijke factor bij het bepalen van de geschiktheid voor gebruik.

Lees meer...

Wie is de beste arts om deze kanker te behandelen?

Hoe doe ik dat dokter? Mensen gebruiken verschillende criteria bij het kiezen van een arts. Vele factoren zullen mensen te beïnvloeden, aos beslissingen, met inbegrip van de arts, aos ervaring de behandeling van kanker en zijn of haar technische vaardigheden, het ziekenhuis, aos locatie, verzekeringen en persoonlijke factoren, zoals de arts, aos mogelijkheid om het vertrouwen te winnen ( of, Äúbedside wijze, AU). Interview artsen, hun ervaring en andere criteria die u en uw geliefde een belangrijke overweging te beoordelen. Als je net hebt ontvangen de diagnose van kanker, kunnen u en de patiënt overwegen om een second opinion van een kanker specialist in uw regio, idealiter van een arts die regelmatig behandelt kanker.

Het vinden van de juiste arts is soms stressvolle. Als u nog geen een arts om uw behandeling van kanker hebben, kunt u uw huisarts vragen om een doorverwijzing. Nationale organisaties kunnen ook helpen een geschikte arts. We hebben een lijst van internetbronnen die nuttig kan zijn in uw arts zoekopdracht gaf (zie de bijlage voor een lijst van middelen). Bovendien, als u vertrouwd bent, vraag familie of vrienden voor de namen van de oncologen die ze kennen en vond. Wij bieden verschillende middelen die u kunt gebruiken om kankerspecialisten lokaliseren (zie de bijlage). U kunt ook contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij voor een verwijzing suggestie.

Vragen aan een arts te vragen:
1. Jarenlange ervaring de behandeling van kanker (Hoe lang ben je al de behandeling van patiënten met kanker?)

2. Specialisatie (Bent u ervaren in het behandelen van de soort kanker mijn geliefde heeft? Zo ja, hoe vaak ga je per jaar behandelen? Bent u betrokken bij onderzoek naar nieuwe behandelingen voor deze vorm van kanker?)

3. Communicatie (Waar vind ik meer informatie over mijn geliefde, aos kanker te vinden? Als ik vragen heb, hoe moet ik u laten weten?)

4. Verzekering plan dekking (Neemt u deel met mijn verzekering? Zo niet, wat zijn dan alternatieve betalingsmogelijkheden?)

5. Voorgestelde behandeling plannen (Wat is de aanbevolen behandeling voor deze vorm van kanker? Wat is de doelstelling (en) van de behandeling? Is er een andere behandeling dan de standaard behandeling? Is mijn geliefde aanmerking voor klinische proeven?)

Lees meer...

We hebben zo veel mensen ontmoet die betrokken zijn bij care.Who mijn vrouw zijn al die mensen, en wat doen ze?

Het medisch team bestaat uit verschillende professionals die speciaal zijn opgeleid om te gaan met de medische en emotionele problemen u te confronteren. Vertrouwd te raken met deze mensen en de manieren waarop zij kunnen u helpen. Het volgende is een lijst van de standaard teamleden en wat zij voor u kunnen doen:

• Artsen en chirurgen (MDS). Kan een medisch oncoloog (expert in chemotherapie, onder andere kankerbehandelingen), een chirurg en / of stralingsoncoloog (expert in radiotherapie). Er zijn vele bijkomende artsen en specialisten die betrokken kunnen zijn bij het bepalen van de diagnose van kanker en / of de behandeling. Als u onbekend bent met de verschillende termen gebruikt om deze specialisten te beschrijven zijn, voel je vrij om deze professionals om opheldering vragen.

• Verpleegkundigen. Geregistreerde verpleegkundigen (RNS) hebben meestal een vierjarige hbo-opleiding en het ziekenhuis training. Ze zijn een integraal onderdeel van de patiëntenzorg en zal zeer nuttig zijn voor jou. Verpleegkundigen bieden zorg voor de patiënt op de intramurale vloeren en ambulante centra, en kunnen ze zeer gespecialiseerd zijn in de aard van de zorg die zij verlenen. Een nurse practitioner (NP) is een geavanceerde praktijk clinicus met een master's degree, die, onder toezicht van een arts kan medicijnen voorschrijven en schrijft medische orders in de meeste staten, directe medische zorg, en dienen als een goede bron voor belangrijke informatie. Een klinisch verpleegkundig specialist (CNS) is een verpleegkundige met een master's degree, die de patiëntenzorg kunnen bieden, maar ook gespecialiseerd in de rol van een opvoeder in een medisch specialisme. Afhankelijk van uw staat en ziekenhuis beleid, kunnen andere mensen betrokken zijn bij verschillende soorten hands-on patiëntenzorg, inclusief licentie praktische verpleegkundigen (LPN), verpleeg-assistenten, en de patiënt gecertificeerde technici (PCT).

• Physician assistants (PA). PA's zijn medische professionals die kunnen diagnosticeren, behandelen, en schrijf voorschriften en medische opdrachten, allemaal onder toezicht van een arts. Veel klinieken en ziekenhuizen werken zowel PA's en NP's te helpen de artsen de behandeling van kanker.

• Maatschappelijk werkers. In de meeste staten, gecertificeerde of in licentie maatschappelijk werkers (CSW, LCSW, LSW) hebben meestal ten minste een master's degree (MSW, MSSW). Ze zijn beschikbaar om u te helpen bij het omgaan met de diagnose, de stress van de aanpassing op de behandeling en ziekenhuisopname, en kan begeleiding bieden aan patiënten en hun families. Zij kunnen ook helpen bij het identificeren communautaire middelen en kan de patiënt ontslag coördineren uit het ziekenhuis.

• Case managers (of lozing planners). Sommige ziekenhuizen hebben verpleegkundige case managers die verantwoordelijk zijn voor de coördinatie van ontslag uit het ziekenhuis, terwijl bij andere ziekenhuizen maatschappelijk werkers voeren deze rol. Zoek uit wie deze rol vervult in uw ziekenhuis, zodat u kunt contact opnemen met die persoon om thuiszorg, apparatuur, plaatsing (bijvoorbeeld verpleeghuis), of andere afscheiding te bespreken wanneer je geliefde naar huis gaat.

• Stagiairs / bewoners / bursalen. Als uw geliefde wordt behandeld in een academisch ziekenhuis, kan hij of zij een verscheidenheid aan hebben "artsen-in-opleiding." Deze teamleden kunnen vaak behulpzaam en ondersteunend op je zijn. Bedenk echter, dat de behandelend arts is de persoon die is belast met de zorg van een ziekenhuis patiënt, en dat als je vragen hebt of denkt dat je hebt gekregen inconsistente informatie, kunt u vragen om direct naar de behandelend arts die verantwoordelijk is voor spreken uw dierbare zorg.

• Klinische diëtisten / voedingsdeskundigen. Ze zijn beschikbaar voor onderwijs over de rol van voeding bij herstel van een patiënt kanker. Ze zijn vaak onderdeel van het intramurale team en soms zijn verkrijgbaar in poliklinieken ook. U kunt contact opnemen met een van deze professionals om eventuele vragen die u kan hebben op wat voedsel te eten, bereiding van voedsel en alle voedingsmiddelen uw geliefde moet vermijden tijdens of na behandelingen beantwoorden.

Ziekenhuizen ook over talrijke andere experts die betrokken kunnen zijn bij de zorg van uw echtgenoot, zoals voorvechters voor de patiënten / vertegenwoordigers, fysiotherapeuten, respiratoire therapeuten, ergotherapeuten, psychologen, psychiaters, andere geneesheren-specialisten, ziekenhuis kapelaans, technici, en de patiënt begeleiders. Het is vaak nuttig voor u en uw geliefde te krijgen om deze mensen te leren kennen. Door het maken van een persoonlijke band, kan je je beter voelt en ondersteund door mensen om je heen.

Lees meer...

Waarom werd ik de verzorger?

Mark's commentaar: Ik werd de primaire verzorger voor mijn moeder, want ik was het enige familielid die in de buurt woonde, en ik was ook degene die emotioneel het dichtst bij haar was. Nadat ik de volwassenheid bereikte, had ik net zo goed een vriend om haar te worden als een zoon. Ik was ook gelukkig genoeg om zelfstandigen, die mij toegelaten een grote mate van flexibiliteit in mijn tijd zijn. Maar zelfs als dat niet het geval was geweest, wat mij betreft, het was mijn verantwoordelijkheid als haar zoon om te zorgen voor haar toen ze ziek was. Dat was een goede reden voor mij.

Er is een verwachting in onze samenleving dat een persoon met een levensbedreigende ziekte iemand zal hebben om de rol van de primaire verzorger aannemen. Meestal is dit een echtgenoot (of "significante andere") of een meerderjarig kind voor een oudere patient.When familie, hetzij door bloed-en aanverwanten, niet beschikbaar is, we kijken vaak naar vrienden te sluiten voor essentiële ondersteuning te bieden

Hoewel de verzorger rol lijkt op de persoon die de nauwste relatie met de patiënt kan vallen, een aantal andere factoren beïnvloeden de beslissing wie op de primaire zorgverlening verantwoordelijkheid zal nemen. Nabijheid, of gewoon de buurt wonen, kan een reden zijn waarom werd besloten dat u, in tegenstelling tot je zus, die verder weg woont, zou verzorger van je moeder te zijn. Natuurlijk kan de patiënt jullie hebben gevraagd om gewoon te helpen omdat hij of zij je vertrouwt en gelooft dat je een goede baan. Of, u kunt zich vrijwillig hebben aangemeld voor deze rol als primaire verzorger, omdat het een rol je je comfortabel voelt.

Veel mensen, ondanks de schok en de ontzetting van het hebben van een dierbare met kanker, vinden troost en diepe persoonlijke voldoening in het zijn een primaire verzorger. Het is een rol die hen in staat stelt om aan te tonen, door de zorg die zij verlenen, hun liefde en respect voor de patiënt. Ook, het voelt goed om behulpzaam te zijn en voelen die nodig zijn door een geliefde.

Voor anderen, kan hun reactie op mantelzorg meer ambivalent. Vanwege een geschiedenis van gespannen familierelaties, kunnen ze zich afvragen "waarom ik?" Ze kunnen de druk voelen zich niet alleen van familieleden, maar ook van collega's, kennissen, en leden van het zorgteam ook, om zorg te verlenen, ongeacht hun verlangen of vermeende mogelijkheid hebben. Als u de primaire verzorger, omdat de verwachtingen van andere mensen geworden, is het belangrijk dat je je bewust bent van deze verwachtingen en je eigen gevoelens over de zaak. Gemengde gevoelens bij het begin over uw rol kan leiden tot een groter gevoel van frustratie later, dus het is belangrijk om je grenzen zo vroeg mogelijk erkennen voordat ze problematisch, zodat u en de patiënt alternatieve zorg afspraken kunnen maken, indien mogelijk .

Lees meer...

Wat betekent het om een 'verzorger' zijn?

Een mantelzorger is iemand die een persoon aan de dingen die normaal zou hij kunnen doen door zichzelf te zijn doen helpt. Er zijn professionele zorgverleners zoals verpleegkundigen en verpleegkundig begeleiders die instaan voor deze zorg als een formele dienst voor betalen. Dan zijn er de miljoenen mantelzorgers, inclusief familieleden en vrienden, die deze bijstand zonder de verwachting te betalen een vergoeding. Gedaan uit liefde, vriendschap, of plicht, de beloningen voor deze mantelzorgers zijn niet monetair, hoewel de waarde van de zorg was een geschatte $ 350.000.000.000 in 2006 en $ 375.000.000.000 in 2007, volgens het AARP Public Policy Institute.

Vermeld op een zodanige manier, lijkt het erop dat een "verzorger" biedt praktische hulp alleen met de activiteiten van het dagelijks leven. In werkelijkheid is de taak is veel breder. Een verzorger heeft vaak de verantwoordelijkheid voor de coördinatie van medische behoeften en afspraken van de persoon. Deze coördinatie kunnen vinden van de juiste artsen te diagnosticeren en behandelen van de ziekte, het helpen van de patiënt naar de beste plaatsen om medische behandeling te geven, en, indien nodig, vervolgens toegang tot en gebruik te maken van revalidatie therapieën na de behandeling. En net zo belangrijk, de zorgverlener controleert de persoon emotionele welzijn, voor de rechtstreekse ondersteuning of hem of haar te helpen om begeleiding te krijgen als dat nodig is.

Caregivers derhalve vervullen diverse functies door het identificeren en helpen om de behoeften van de persoon met kanker voldoen. Als je jezelf ziet als een verzorger, kan je rollen sterk variëren en kunnen als partner, als een verpleegkundige, een huishoudster, een kok, een psycholoog, een chauffeur, een secretaresse, of het uitvoeren van andere rol. Soms kan je niet weet welke rol te spelen op een bepaald moment. De uitdaging van het zijn een verzorger op zich neemt taken die je nooit verwacht en kunnen geen voorbereiding voor hebben gehad. Wordt gevraagd om iets dat je niet bevoegd voor de behandeling voelen doen kan beangstigend en frustrerend. Wordt gevraagd om tien nieuwe dingen te doen voor een geliefde, en niet weten wanneer en of je ooit zult worden ontheven van de verantwoordelijkheid voor het doen van hen, kan een bron van grote stress en spanning zijn. Echter, de voorbereiding van jezelf-het lezen van dit boek, onderzoek naar andere bronnen, en het bespreken van deze taken met medische zorg professionals kan angst geassocieerd met verzorger verantwoordelijkheden te verminderen. De eerste stap is te weten dat er informatie, emotionele steun, en andere diensten die beschikbaar zijn om u te helpen als je overweldigd voelen.

Lees meer...

Hoe bied ik aan een persoon met kanker helpen?

Mark's reactie:

Toen ik de zorg voor mijn moeder, en nu dat ik twee vrienden met kanker, heb ik een gewoonte van het aanbod wat leek zin te maken in de situatie gemaakt. Ik heb boodschappen gekocht voor hen, gezien ze rijdt naar verschillende plaatsen zij nodig kunnen hebben om als dat-de dingen gaan. Ik heb veel van winkelen voor mijn moeder, maar ik probeerde niet te veel over te nemen van haar leven, omdat ze haatte niet afhankelijk van andere mensen. En ze was een goede Yankee dame, dus er waren bepaalde dingen die ze niet wilde dat haar zoon doet het voor haar toch-achtige haar was, of baden haar. Ik deed wat ik kon om te helpen om het huis zonder haar het gevoel dat ze meer was niet onafhankelijk.

Als u graag iets doen om een persoon met kanker te helpen, is het vaak makkelijker om specifieke en concrete manieren van hulp te bieden, in plaats van het maken van een vrijblijvende offerte van de suggestie 'Laat me weten als je iets nodig hebt. "Probeer de vraag of je kan over brengen een maaltijd die week, de was doen, of neem hem of haar mee naar een afspraak. U kunt ook doen boodschappen voor de naaste familie, zoals boodschappen of het nemen in de auto voor een olie verversen-iets om ze vrij te maken om meer tijd te wonen aan de behoeften van de persoon met kanker wijden.

Bij het aanbieden om te helpen, is het belangrijk om flexibel te zijn. De soort hulp die wordt aangeboden of verwacht wordt vaak gerelateerd aan hoe de gever en de ontvanger van hulp zien hun relatie met elkaar. Bijvoorbeeld, zouden de meeste mensen niet comfortabel met een oppervlakkige kennis aanbieden om hun kinderen mee te nemen voor de zomer. Als uw aanbod van hulp wordt afgewezen, maar het kan zijn om redenen die niets te maken met u of de relatie. Dus wees niet beledigd. Aanbod om iets anders dat je denkt dat de persoon kan meer comfortabel met doen, en, natuurlijk, zorg ervoor dat het iets is dat je het jezelf gemakkelijk te doen zijn.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen