Menu

Waarom moet ik de artsen zo vaak zien?

Gezonde mensen meestal hun artsen ongeveer een keer per jaar, een beetje meer vaak als ze bereiken hoge leeftijd. Mensen met een chronische ziekte kunnen hun arts te zien zo vaak als een keer per maand! Waarom zo vaak, als er geen hoop op genezing? Wanneer u een chronische ziekte, kan uw ziekte stabiel zijn voor een lange periode van tijd of actief worden in korte tijd. Regelmatig medische controles kan uw arts om veranderingen vroeg vangen en nemen agressieve stappen om de problemen onder controle te brengen. Ook al ben je beter dan normaal voelen of zien geen verandering in uw conditie, kan stil en zonder symptomen schade worden aan de hand. Uw bloeddruk kan worden verhoogd. Je lever zou kunnen worden ervaren stress en schade als bijwerking van medicijnen. Cholesterol kon bouwen in je bloedvaten. Uw nieren kunnen worden ervaren vroege stadia van de ziekte. Geen van deze dingen heeft symptomen in de vroege stadia. Uw regelmatige bezoeken aan de arts kan deze en andere dingen te vangen. Schade kan worden stopgezet of vertraagd.

Dus, waarom niet mensen met een chronische ziekte willen artsen zien? Wanneer u een chronische ziekte, een bezoek aan de dokter is vol van emotionele onderstromen. Elke ontmoeting met het medische systeem is een grafische herinnering dat je ziek bent. Dan is er de factor angst. Het is niet dat je bang voor de dokter zijn, maar u kunt bang voor wat de resultaten van uw laatste test zal laten zien, welke nieuwe behandeling nodig zou kunnen zijn, misschien wat eng test of een behandeling volgende besteld worden, en dat er meer slecht zal zijn nieuws.

Het is gemakkelijk om een struisvogel te worden, steek je kop in het zand, en de hele kwestie door ontbrekende of annuleren van afspraken te voorkomen. Maar de angst is er nog steeds, en de ziekte is er nog steeds. Gewoon omdat je niet weet over een probleem betekent niet dat het ophoudt te bestaan. U wilt het beste leven mogelijk. U wilt complicaties te voorkomen. U wilt uw arts zo vaak als uw arts adviseert zien.

Lees meer...

Waarom moet ik zo veel artsen zien ?

Het menselijk lichaam is zeer complex. Elk orgaan systeem is als een hele universum . Zelden heeft chronische ziekte invloed slechts een deel van het lichaam . Denk na over uw medische team in termen van football.Team Ziekte heeft vele speciale spelers , elk met hun eigen unieke offensieve vaardigheden. Je hebt een team , Team "Something - Ologist " met specialisten die weten hoe ze eerst verdedigen tegen de aanval en gaan vervolgens in op het offensief zelf . Als je hele team bestond uit een quarterback zou je geen schijn van kans om te winnen . Het is hetzelfde met een chronische ziekte .

Jouw taak in het spel is om de team manager. Zodra uw " quarterback , " of de arts die centraal staat in uw zorg , vertelt je wat teamleden je nodig hebt , je naar buiten en ze huren. We zullen bespreken hoe goed teamleden bij vraag 36 te vinden. Na verloop van tijd kunt u nieuwe leden toe te voegen , te vervangen leden , of niet langer behoefte hebben aan anderen . Een manager die een winnend team is altijd het maken van aanpassingen .

Buiten het samenstellen van uw team , heb je een andere zeer belangrijke functie . U bent verantwoordelijk voor het maken ervoor dat alle leden van het team werken vanuit dezelfde playbook . U bent verantwoordelijk voor het bijhouden van alle teamleden de hoogte van wat de anderen doen .

Lees meer...

Hoe kan ik voorbij het personeel bij de receptie en mijn bezorgdheid te kennen geven aan mijn dokter?

Niet alleen heb je de frustraties van omgaan met uw chronische ziekte, heb je ook te maken met de receptie personeel op het kantoor van uw arts. Om een of andere onbekende reden, veel van deze mensen zijn vergeten hoe glimlach. Erger nog, ze hebben zichzelf aangesteld als beschermers van de arts. Als uw arts heeft prachtig personeel, kunt u dit gedeelte overslaan. Maar vroeg of laat zullen tegenkomen de poortwachters. Het is een goed idee om voorbereid.

Het beste wat je kunt doen is aangenaam en zeer menselijk met de Poortwachter. Hoewel je misschien worden benadrukt bij hoeft te worden op het kantoor van de dokter, de Poortwachter ziet gestresste mensen dag in dag uit en is enigszins immuun voor uw nood. Glimlach, gedag zeggen, en iets aardigs zeggen. U bouwt het fundament van een relatie die je nodig hebt op de weg. Gebruik haar naam. Haar bedanken. Betaal haar een compliment. Je wil dat ze je liefdevol herinneren wanneer je wanhopig bellen om een afspraak te maken of moet de arts om u terug te bellen.

Wanneer u belt, identificeer je met naam en vermelden dat u een patiënt van de arts zo-en-zo. Staat uw aanvraag duidelijk en bondig. Vraag de persoon die het bericht om het terug te herhalen om u. Veel informatie kan in de vertaling verloren gaan! Als je kunt, fax uw verzoek aan de arts. Follow-up een tijdje later met een oproep met de vraag of de fax is ontvangen, en te instrueren die persoon te geven aan de arts. Deze techniek werkt zeer goed. Als u niet binnen 24 uur terug te horen, herhaal het proces.

Als je een echte noodsituatie, zeg dat dan aan de voorkant. Indien nodig, bel 911 of ga naar de eerste hulp. Als uw medische behoefte is vrij ernstig, maar niet kritiek, kun je de techniek van het laatste redmiddel-de na de kantooruren bellen gebruiken. Let op: Gebruik deze alleen in extreme omstandigheden of iedereen, met inbegrip van de arts, wordt boos op je. Heeft de jongen die wolf riep niet. Als u belt na uren, krijg je het antwoordapparaat. Zij zullen dan contact op met uw arts die zal beslissen hoe te reageren. Respecteer de tijd van de arts. Respecteer de Gatekeeper's job. Maar zorg ervoor dat je de medische zorg die u nodig hebt.

Lees meer...

Hoe kan ik mijn artsen met elkaar te praten over mijn medische zorg ?

U bent de enige persoon die weet wat elke arts doet. U bent de enige persoon die ze allemaal ziet . En jij bent de enige persoon die kan ervoor zorgen dat al uw medische zorgverleners zijn op dezelfde pagina . Natuurlijk zullen er momenten zijn dat twee van uw artsen met elkaar zullen overleggen over uw zaak , maar dit is niet de norm . U kunt de algehele kwaliteit van uw zorg te verbeteren door het nemen van deze verantwoordelijkheid .

Zorg ervoor dat al uw medische zorgverleners hebben een actuele lijst van uw medicijnen , vitaminen , supplementen , en over-the - counter medicatie . Neem de dosis en hoe vaak u elk een. Als u een apotheek gebruikt , heb je meer kans om het bericht apotheker hebben als twee medicijnen hebben slechte interacties. Als al uw arts weet wat u inneemt , heb je een nog betere kans van het vermijden van problemen .

Geef kopieën van al uw medische tests om al uw medische zorgverleners . Uw lab is niet van plan om uw resultaten te faxen naar een lange lijst van artsen . U artsen zijn niet van plan om uw resultaten te sturen naar elkaar. Wanneer u de arts die de tests besteld zie , vraag om een kopie . Dit zijn de tests , je betaald voor hen , en je hebt het recht om een kopie van hen hebben . Dan kunt u mailen , faxen of met de hand te leveren die resultaten aan de rest van je artsen. Ze zal deel uitmaken van de grafiek worden en kan aanwijzingen over andere problemen.

De uiteindelijke verantwoordelijkheid voor de coördinatie van uw medische zorg ligt bij u !

Samantha H. 's reactie : Alle van een plotselinge , ik heb dit verblindende hoofdpijn . Ik heb veel meegemaakt , maar nog nooit zo slecht gevoeld , zo pijnlijk . Ik had moeite om te zien . Mijn dokter gaf me een verwijzing naar een neuroloog . De receptioniste vertelde me dat er een 6-maanden wachten. Zes maanden ! Ik kon niet leven als dit voor 6 maanden ! Ik heb uitgelegd wat ik meemaakte en smeekte haar om mij te bellen als ze had een annulering of misschien de arts vragen om me te zien aan het eind van de dag . Ze duidelijk niet krijgen . De pijn werd erger . Ik belde opnieuw . Tenslotte belde ik dienst van de arts na uren . Ze opgepiept de dokter . Riep hij. Nadat we spraken vertelde hij me meteen naar de spoedafdeling , waar hij me zou ontmoeten . Het is een verdomd goed ook , want ik had een aneurysma in mijn hersenen . Ze deden een operatie die nacht . En ik ben nog steeds in leven om het verhaal te vertellen !

Lees meer...

Hoe kan ik mijn dokter naar mij te luisteren en neem me serieus ?

Dit is veruit de grootste klacht patiënten lijken te hebben over artsen. Zoals alles in verband met chronische ziekte , dit probleem heeft geen eenvoudig antwoord . Er zijn dingen die je kunt doen om de situatie te verbeteren , echter. Toegegeven , artsen zijn meestal erg druk . Beperkingen op hen als gevolg van managed care zou kunnen betekenen dat ze veel tijd niet doorbrengen met elke patiënt . U kunt het systeem niet veranderen , en u kunt uw arts niet veranderen . Dat is triest, maar het is de realiteit . Artsen en patiënten zelden spreken dezelfde " taal . " Wat je kunt doen is leren hoe de dokter vindt het leuk om informatie te ontvangen en vervolgens, indien nodig , veranderen de manier waarop u communiceert .

Vaak hebben patiënten niet bereid zijn om de tijd die ze hebben met de arts te maximaliseren. Toen ze in het examen kamer , worden ze al zenuwachtig , vergeet de belangrijkste dingen , en geef dubbelzinnige antwoorden . De arts heeft een harde tijd begrip. In plaats van het geven van een duidelijk beeld van wat ze ervaren , patiënten geven vaak vage antwoorden en hopen dat de arts vragen zal vragen om de informatie uit hen te trekken . De volgende suggesties zou een verschil in je relatie arts-patiënt te maken.

Kom naar uw afspraak voorbereid . Breng een schriftelijke lijst van alle recepten , medicijnen , over-the - counter geneesmiddelen , vitaminen, kruiden en supplementen die u neemt . De naam, de dosis en de frequentie waarmee je ieder voor zich . Een kopie voor u en een voor de arts. Dit bespaart tijd en elimineert de mogelijkheid dat uw medicijnen mogelijk niet correct in uw administratie ingevoerd. Het is absoluut essentieel dat u de arts over alles wat u neemt vertellen . Sommige supplementen werken tegen bepaalde medicijnen die u kan nemen Anderen versterken de effecten van uw medicatie ongewenste manieren. Weer anderen kan eigenlijk verhogen ziekteactiviteit . Je kunt niet verwachten dat uw arts om veel helpen als je dit soort belangrijke informatie te verbergen .

Leer om uw symptomen duidelijk en in termen beschrijven die uw arts hulp zal je helpen . Een symptoom dagboek is een uitstekende manier voor u om de gegevens bij te houden . Hier krijg je een notebook , en neem daarin de volgende dingen : Wat is het symptoom ? Wanneer is het begonnen ? Hoe vaak heb je dit symptoom ervaart ? Wat verlicht de symptomen ? Wat maakt het nog erger ? Hoe lang duurt het symptoom mee? Op een schaal van 1 tot 10 , waar 10 is het ergste , hoe ernstig is het symptoom ? Betekent dit symptoom interfereren met uw vermogen om dagelijkse activiteiten uit te voeren ? Zo ja, hoe ? Maak een korte lijst van beschrijvende woorden met betrekking tot het symptoom . Laten we eens kijken naar twee hypothetische patiënten en hun gesprekken met hun artsen .

patiënt 1
Dokter: Goedemorgen. Hoe gaat het vandaag?
Patiënt: Oh, ik ben gewoon een beetje blah.
Dokter: Wat is het probleem?
Patiënt: Ik voel me pijnlijk.
Dokter: Waar?
Patiënt: Nou, het soort beweegt.
Dokter: Waar voel je het vaakst?
Patiënt: Moeilijk te zeggen.
Dokter: Kunt u de pijn omschrijven?
Patiënt: Het is gewoon een soort van, je weet wel, een pijn. Je moet
geef me iets om te laten verdwijnen.

patiënt 2
Dokter: Goedemorgen. Hoe gaat het vandaag?
Patiënt: Niet al te slecht, maar ik maak me zorgen over deze pijn
en pijn in mijn gewrichten.
medische Providers
Dokter: Ga door.
Patiënt: Elke ochtend als ik wakker word, ben ik zo pijnlijk
en stijf dat het kost me ongeveer 2 uur om
bewegen. Nadat ik heb een lange, warme douche begin ik
om een beetje beter te voelen.
Dokter: Welke gewrichten u het meeste last van?
Patiënt: De kleine gewrichten in mijn handen, mijn polsen, en
mijn voeten en enkels.
Dokter: Laat me eens kijken naar hen.


Welke patiënt denk je dat serieus genomen worden , geluisterd en hebben zijn of haar behoeften aangepakt ?

Lees meer...

Wat moet ik weten over mijn medisch dossier ?

Uw medische gegevens zijn uiterst belangrijk . Ze bieden een geschiedenis van uw gezondheid en uw chronische ziekte . Als er nieuwe symptomen ontwikkelt , zullen deze gegevens nuttig zijn in het speurwerk dat leidt tot een nauwkeurige diagnose . Uw medische gegevens zijn van jou . Je hebt het recht om een kopie te hebben. Het is legaal voor uw provider om een nominale vergoeding voor het maken van kopieën . U bent minder snel opgeladen als je vraagt om kopieën van uw meest recente tests en dergelijke aan het eind van elk bezoek . Je hebt ook het recht om de medische gegevens op juistheid te controleren . Dit is vooral belangrijk als u een aanvraag voor elke vorm van handicap . Een zin uit de context gehaald kan uw zaak te vernietigen.

Al uw aanbieders moeten een kopie van al uw administratie hebben . Het is jouw taak als een patiënt om ervoor te zorgen dat dit gebeurt . Beide handen - leveren een kopie naar uw andere aanbieders of vragen dat deze records worden gefaxt naar hen. U wilt de best mogelijke zorg , en dat gewoon niet gebeuren als de rechterhand weet niet wat de linkerhand doet .

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen