Wat zijn enkele tips over onderhandelen met mijn partner verzekeringsmaatschappij?
- Gepubliceerd in Gezondheid
- Lees 867 keer
Als familie of een vriend van een persoon met kanker, een van de meest nuttige dingen die je kunt doen is het helpen van de patiënt met het onderhandelen met de verzekering. Als de patiënt wil uw betrokkenheid, kan ze moeten contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij, haar werkgever, en medische provider om schriftelijke toestemming voor geven om in staat om vertrouwelijke informatie te geven en te ontvangen. Zoals veel van onze patiënten en familieleden vertellen ons, het omgaan met de schadeclaims een van de meest stressvolle aspecten van het beheer van de behandeling van kanker kunnen zijn.
Neem contact op met de ziektekostenverzekering vervoerder, en als uw partner ontvangt uitkeringen door haar werkgever, contact met haar human resources-afdeling om haar beleid dekking zo snel mogelijk te bespreken. Veel verzekeringsmaatschappijen hebben gesloten met bepaalde artsen en ziekenhuizen, ook wel de "in-netwerk" medische zorgverleners. Bovendien, met het oog op toegang tot deze "netwerk" van de medische zorg, kan een persoon eerst moeten worden aangeduid door zijn of haar huisarts naar een specialist. Dit type van verzekering wordt soms aangeduid als een managed care plan. Verschillende soorten verzekeringen bestaan (zoals zorgorganisaties, POSS, OEP's, enz.), dus zorg ervoor dat contact op met de verzekeraar om verduidelijking van wat onder krijgen, en wat niet, onder de plan.Write dan de naam van de customer service agent aan wie je spreekt.
Zelfs met de meest restrictieve managed care plannen, echter, kan het nog steeds mogelijk zijn om bepaalde vormen van kanker behandeling out-of-netwerk (van ziekenhuizen of artsen die geen specifieke afspraken met uw verzekeringsmaatschappij hebben), vooral als de behandeling is niet beschikbaar door een in-netwerk provider. Wees ervan bewust dat gaan out-of-netwerk mogelijk duurder kan zijn als de patiënt moet betalen een "out-of-pocket" delen zichzelf. Zorg ervoor dat u beide zijn volledig op de hoogte van de dekking van de instelling waar je geliefde besluit om behandeling te krijgen. Sommige verzekeraars wijzen een maatschappelijk werker als een patiënt wil behandeld out-of-netwerk (of out-of-state), en deze persoon kan een goede bron voor alle verzekeringen gerelateerde vragen zijn. Worden geïnformeerd over de beperkingen, zoals in-netwerk en out-of-netwerk papierwerk, noodzakelijke verwijzingen en / of pre-certificeringen. Zorg ervoor dat alle verzekeringspremies op tijd betaald worden. Te laat of het missen van een betaling kan reden voor een verzekeringsmaatschappij om dekking te beëindigen, en het vinden van nieuwe dekking van de gezondheidszorg met een reeds bestaande diagnose kan moeilijk en duur zijn.
Document alle contact met de afdeling personeelszaken en verzekeraar, en krijg alles schriftelijk, zoals toestemming om out-of-netwerk of verwijzingen naar specialisten. Onder andere datum, tijd, naam van de persoon met wie u hebt gesproken, besproken, en de resolutie of plan. Houd al deze informatie georganiseerd in een bestand, en altijd kopieën van alle materialen die u sturen naar de verzekeringsmaatschappij te houden. Als de patiënt nodig heeft om dekking beslissingen betwisten, zullen al deze vervelende documentatie van onschatbare waarde zijn, want het zal tijd en energie te besparen op de lange termijn.