Wat is de thuiszorg? Wat kunnen we verwachten van de thuiszorg na de operatie en tijdens andere behandelingen?
- Gepubliceerd in Gezondheid
- Lees 1116 keer
Thuiszorg is een brede term die wordt gebruikt om vele soorten van medische en / of persoonlijke zorg die wordt verleend in de woning van een persoon te beschrijven. Meerdere termen gebruikt voor verschillende vormen van zorg zijn vaak verwarrend, dus specifiek over uw wensen en behoeften als u bespreken thuiszorg opties. Medische thuiszorg vereist vaak oog van een arts en het gaat om ervaren behoeften verpleging zoals open wondverzorging, controle van vitale functies, of infusie zorg meestal.
Een thuis gezondheid aide (soms ook wel aangeduid als een persoonlijke verzorging begeleider) is een persoon die gekwalificeerd is om "persoonlijke verzorging", zoals het helpen van iemand met baden, aankleden, en het krijgen van rond. Ze werken meestal voor een thuiszorg bureau en kan ook helpen met licht huishoudelijk werk. Een thuis gezondheid aide is meestal niet gedekt door de verzekering, tenzij het wordt besteld in combinatie met een ervaren verpleegkundige behoefte. Een huis begeleider (of huisvrouw zorg) is een persoon die kan helpen met winkelen, huis schoonmaken, de was doen, koken, en bijbehorende een persoon om afspraken, en wiens diensten worden meestal niet gedekt door de meeste verzekeringen.
Een veel voorkomende misvatting onder patiënten en familie is dat ze automatisch zal hebben-verzekering gedekt thuiszorg na hun ontslag uit een intramurale opname in het ziekenhuis, in het bijzonder na de operatie. De meeste verzekeringsmaatschappijen dekken alleen geschoold verplegend behoeften, meestal die een verpleegkundige, een fysiotherapeut, een ergotherapeut, of iemand met andere medische expertise. Naast de dekking van deze bekwame medische behoeften, beleid soms betrekking op een beperkt aantal home health aide uur (meestal minder dan 20 uur per week, of helemaal niet).
Patiënten en familie kunnen zich bedrogen voelen als ze verwachtten meer professionele hulp worden gedekt door de verzekering. Dit is een verontrustende situatie die kan worden voorkomen met voorbereiding vooraf. Neem contact op met de verzekeraar voor uw geliefde en vraag naar thuiszorg dekking en wat precies, is nodig voor de dekking (bijvoorbeeld arts certificering van een ervaren verpleegkundige nodig). Verder is het belangrijk voor patiënten en familieleden om de grenzen van de thuiszorg te begrijpen en beginnen om afspraken te vroeg te maken voor de zorg voor de patiënt thuis. Dit kan leiden tot gezinsleden die de herstellende patiënt na ontslag met koken, schoonmaken en andere behoeften, en / of het verstrekken van andere vormen van hulp, zoals het vervoer naar de follow-up doktersbezoeken. Familieleden kunnen ook moeten leren om wondverzorging veranderingen doen, verzorgen van het riool, of beheerder bent van andere medische apparatuur thuis of behoeften.
Als thuiszorg wordt besteld door de arts en gedekt door de verzekering van de patiënt, de discharge planning medewerker (vaak een maatschappelijk werker of verpleegkundige case manager) zal de aard van de zorg die de patiënt ontvangt bespreken en wanneer de eerste huisbezoek zal plaatsvinden. Soms is de thuiszorg agentschap zal rechtstreeks contact met u op om de details vast te stellen na de formele verwijzing is gedaan door de discharge planning personeel. Vaak is een eerste bezoek van een intake verpleegkundige zal plaatsvinden een dag tot enkele dagen na ontslag. De verpleegkundige zal de behoeften van de patiënt en de woonomgeving aan de aard van de zorg, de frequentie van de bezoeken, en alle apparatuur / levering behoeften die nodig kunnen bepalen beoordelen. Zorg ervoor dat u uw dierbare diagnose, operatie of andere bijwerkingen van de behandeling, alsmede alle andere problemen of vragen die je hebt over het beheren van thuis nauwkeurig te beschrijven.
Voordat uw geliefde het ziekenhuis verlaat, moet u de namen en nummers van de lozing planner (of wie moet u contact opnemen in het ziekenhuis als u problemen met de thuiszorg die wordt besteld hebben) krijgen, de naam van de thuiszorg bureau, en wie u moet contacteren in geval van een medische noodsituatie (ook na kantooruren). Deze informatie dient te worden gevestigd op ontslagpapieren ontvangt u de dag van ontslag uit het ziekenhuis. Patiënten en familie soms het ziekenhuis verlaten zonder deze cruciale telefoonnummers, die extra stress kan veroorzaken als ze een vraag later. Als deze informatie niet wordt gegeven aan u, of als je het kwijt, om vragen en houd hem bij de hand, zodat u kunt raadplegen als dat nodig is.
In aanvulling op de medische thuiszorg en familie of vriend verzorgers, wilt u wellicht ook om de gemeenschap agentschappen die diverse diensten aan huis van een persoon, zoals Meals on Wheels (waar low-cost, bereide maaltijden direct bij u thuis worden afgeleverd) bieden te onderzoeken; hogere centra, private non-profit organisaties die senioren of personen met een handicap dienen, vrijwilliger agentschappen, en kerken, synagogen en andere religieuze centra. Verder zijn er langdurige zorg beleid en aanvullende verzekering kan worden aangeschaft, zelfs na de diagnose kanker zijn. Neem contact op met uw staat verzekering afdeling voor een lijst van bedrijven die verkopen langdurige zorg verzekering of met uw huidige medische verzekeraar voor de aankoop van extra dekking.
Als u het gevoel dat u en uw geliefde niet veilig of eenvoudig kunt beheren thuis, bespreken andere opties met uw familie en afvoer planner. Deze kunnen bestaan uit prive-pay thuiszorg, verpleeghuis plaatsing, of begeleid wonen opties. Nieuwe LifeStyles (zie de bijlage) is een goede bron voor het onderzoek naar de vormen van thuiszorg, facility plaatsing, en andere alternatieve woonvormen (zoals "begeleid wonen"). We bespreken faciliteit plaatsingsmogelijkheden in vraag 74.