Concurrentievoordeel
- Gepubliceerd in Marketing
De mate waarin een bedrijf zich positioneert als leverancier van hogere waarde
De mate waarin een bedrijf zich positioneert als leverancier van hogere waarde
Massa ontwerp gericht op individuele personen
Producten en marketingprogramma’s worden toegesneden op de behoeften en voorkeuren van individuele klanten.
Houdt in dat merken en promotieacties worden aangepast aan behoeften en wensen van lokale groepen klanten.
Hier worden verschillende doelgroepen aangesproken met een verschillend marketingaanbod.
Je negeert de verschillen tussen de segmenten en je richt je met één aanbod op de hele markt.
Een groep klanten met gelijke behoeften of eigenschappen, waarop je je als bedrijf wil richten
Marktsegmenten opsporen, er een of meer uitzoeken, en producten en diensten ontwikkelen die daarop zijn toegesneden.
Online aankopen
Alle individuen en units die deelnemen aan het besluitvormingsproces rond de koop.
De DMU is geen vaste eenheid in de organisatie.