Radical constructivism
- Gepubliceerd in Psychologie
kennis wordt gezien als de constructie van de individu en kan niet beoordeeld worden als goed of fout.
kennis wordt gezien als de constructie van de individu en kan niet beoordeeld worden als goed of fout.
een kijk die een actieve rol van de leerling benadrukt in het zorgen voor begrip van informatie.
de capaciteit om leervaardigheden, motivatie en emotie te coördineren om je doel te bereiken.
De cirkel van self-regulated learning:
leren als een combinatie van academische leervaardigheden en zelfcontrole.
wilskracht/zelfdiscipline/werkstijl die kansen beschermt om doelen te bereiken.
een proces van het selectedren en het houden van gedachten, gedrag en emoties om een doen te bereiken.
het geloof van de leraar dat hij/zij zelfs de meest moeilijke leerlingen kan bereiken en ze iets kan leren.
Er is bewijs date en hogere self-efficacy ook een grotere motivatie geeft.
een pep-talk of specifieke performance feedback – een bron van self-efficacy.
verandering in gedrag, denken of emoties die komen door het observeren van een andere persoon – een model.