Marketinginformatiesysteem (MIS)
- Gepubliceerd in Marketing
Bestaat uit mensen, apparatuur en procedures om benodigde, tijdige en exacte informatie te verzamelen, analyseren en evalueren en daarna te verspreiden onder de marketingbeslissers.
Bestaat uit mensen, apparatuur en procedures om benodigde, tijdige en exacte informatie te verzamelen, analyseren en evalueren en daarna te verspreiden onder de marketingbeslissers.
Richtlijn voor handel
Hierbij wordt de afweging gemaakt tussen Profit, People en Planet
Demografische, economische, sociale, technologische ecologische en politieke factoren waardoor macro-omgeving wordt beïnvloed
De bredere maatschappelijke krachten die de micro-omgeving beïnvloeden.
Een groep die belang heeft bij, of invloed uitoefent op het vermogen van het bedrijf zijn doelstellingen te realiseren.
Helpen het bedrijf bij promotie, verkoop en distributie van goederen.
Bepalen het vermogen van bedrijven in een bedrijfstak om gemiddeld een hoger rendement te halen dan in andere bedrijfstakken.
Verzameling van alle aanbieders van een bepaald product of een bepaalde dienst.
Consumenten handelen onderling