Marktpenetratie
- Gepubliceerd in Marketing
Groeirichting uit Ansoff-model, waarbij getracht wordt groei te realiseren via de combinatie van bestaande markten en bestaande producten.
Groeirichting uit Ansoff-model, waarbij getracht wordt groei te realiseren via de combinatie van bestaande markten en bestaande producten.
Groeirichting uit Ansoff-model, waarbij getracht wordt groei te realiseren via de combinatie van nieuwe markten en bestaande producten.
Ontwikkelen van nieuwe producten, diensten, enzovoort, vanuit het perspectief van de markt (aandachtspunt voor
Dit is haar marketingfunctie én haar klanten serieus nemen en met haar keuzes er naar streeft om (deels) te anticiperen op externe ontwikkelingen.
Prestaties en waarden op bepaalde dimensies van haar aanbod zijn vergelijkbaar met de gemiddelden in de markt of die van de belangrijkste concurrenten.
Treacy en Wiersema noemen dit ‘drempelwaarde’.
Verzameling activiteiten die niet per definitie inspeelt op de behoeften van de afnemers maar wel omzet als doel
Begrenzing van de markt waarin een organisatie opereert, passend binnen de missie en de visie, weergegeven met behulp van een Abell-schema.
Plek waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten. Dit hoeft niet per definitie een fysieke ontmoeting te zijn.
Keuzes voor doelgroepen, aanbod, kanalen, middelen, activiteiten en doelstellingen op strategisch niveau, nadere uitwerking van de positionering op strategisch
Plan met vier kernelementen: strategisch kader, huidige situatie, gewenste situatie en hoe te komen van de huidige naar de gewenste situatie