Substituten
- Gepubliceerd in Marketing
Ander product of dienst die voorziet in dezelfde afnemersbehoefte als het eigen product of dienst.
Ander product of dienst die voorziet in dezelfde afnemersbehoefte als het eigen product of dienst.
Situatie waarin het belang van een onderdeel (functie) hoger wordt aangeslagen dan het belang van het geheel
Vraagvoorspellingen maken op basis van impliciete
Missie of visie die richting geeft aan activiteiten.
Effect dat volgens Porter ontstaat bij geen duidelijk keuze voor een strategie waardoor het allemaal 'net niet'
Onderdeel van 7S-model van McKinsey, de inrichting van de organisatie aan de hand van de verdeling van de processen, activiteiten en taken, de coördinatie hiertussen, de bevoegdheden en verantwoordelijkheden.
Onderdeel van een doelstelling, namelijk hoeveel een organisatie wil bereiken zoals 10.000 eenheden (afzet), € 1 miljoen (omzet), enzovoort.
Onderdeel van de derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes, samenwerken met andere
Een mogelijke strategie op organisatieniveau, geformuleerd aan de hand van het drieluik van Johnson
De uiteindelijke keuze uit de verschillende strategische opties (zie ook strategische opties).